شناسهٔ خبر: 39051770 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازگشت کرونا به چين؛ پس از 3 روز اولين مورد ابتلا با منشا داخلي شناسايي شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-چین پس از چند روزی که مورد جدید ابتلا با منشا داخلی نداشت یک مورد را ثبت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،در حالی که شمار افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در آمریکا از چین فراتر رفت و به بیش از 85 هزار نفر رسید با این حال چین پس از چند روزی که مورد جدید ابتلا با منشا داخلی نداشت یک مورد را ثبت کرد.
از سوی دیگر روز گذشته نیز شمار مبتلایان به کووید 19 از نیم میلیون گذشت و همچنان این ویروس در اروپا بیشتر از سایر نقاط جهان قربانی می‌گیرد به طوریکه کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بیشترین شمار قربانیان را در روز گذشته ثبت کردند.
در ایران نیز محسن هاشمی، رئیس شورای شهر پایتخت اعلام کرد: «اگر بخواهیم کرونادر تهران را کنترل کنیم باید حمل ونقل عمومی را تعطیل کرده و یا ظرفیت آن را کاهش دهیم و تنها به شبکه حمل ونقل اضطراری اکتفا کنیم یا می‌توان سرویس دهی حمل ونقل عمومی را به یک سوم کاهش داد.»
وی تاکید کرد که سیستم تهویه قطار مترو متمرکز است؛ یعنی هوای داخل واگن‌ها را گردش می‌دهد و اگر یک فرد بیمار یا ناقل در قطار باشد می بینید که ویروس پخش می‌شود.
آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا روز جمعه 8 فروردین 1399/ 27مارس 2020 میلادی را در این گزارش پیگیر کنید...
با توجه به اینکه در روزهای اخیر منشا بسیاری از ابتلاهای جدید در چین خارجی است، این کشور آماده است که به‌طور موقت مرزهای خود را ببندد و در میزان پروازهای بین‌المللی را کاهش شدید اعمال کند.
طبق گزارش روزانه چین، پنج نفر نیز در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید 19 در استان هوبئی این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این استان با مرکزیت شهر ووهان از چند ماه پیش و آغاز شیوع این ویروس در قرنطینه شدید بسر می‌برد و در روزهای اخیر برخی از قوانین سخت‌گیرانه برداشته شده است.
چین که همه‌گیری جهانی کووید 19 از آنجا در ماه دسامبر آغاز شد، اولویت خود را جلوگیری از ورود این ویروس به خاکش گذاشته است. این کشور تاکنون 595 مورد ابتلا را که از خارج از این کشور وارد چین شده بودند، ثبت کرده است.پکن عصر پنجشنبه اعلام کرد که مرزهای خود را به‌طور موقت می‌بندد. این تصمیم از بامداد شنبه به وقت محلی اجرایی خواهد شد. از سوی دیگر در تعداد پروازهای بین‌المللی به این کشور نیز محدودیت‌های اعمال می‌شود به‌طوری که طبق این تصمیم ورود گردشگران و خارجی‌هایی که در چین زندگی می‌کنند اما هم اکنون در خارج از این کشور به‌سر می‌برند نیز ممنوع می‌شود. به‌نظر می‌رسد سفر کاری هنوز مشمول ممنوعیت نیست.

آمریکا با 82 هزار فرد مبتلا به ویروس‌کرونا از چین و تمام کشورهای جهان پیشی گرفت
با عبور شمار قربانیان بیماری کووید 19 در سراسر جهان از مرز 23 هزار نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.
برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای کاستن از سرعت انتشار این بیماری همه گیر و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین محدود کننده در شرایط بحرانی کنونی به نیروهای نظامی و ارتش متوسل شده‌اند.
در ایران بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل اعلام شده و از شهروندان خواسته شده است از شهرهای محل سکونت خود خارج نشوند. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تازه‌ترین سخنان خود از در پیش بودن تدابیر سخت گیرانه تری سخن گفته که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان می بایست هفته‌ها پیش به اجرا در می‌آمد.
آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا روز پنجشنبه 7 فروردین 1399/ 26 مارس 2020 میلادی را در این گزارش دنبال کنید.
داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از یک‌هزار نفر فراتر رفته و به رقم 1177 نفر رسیده است. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات، شمار مبتلایان به این ویروس در آمریکا نیز به بیش از 82 هزار نفر رسیده است تا آمریکا بلحاظ شمار افراد مبتلا به ویروس، از چین که خاستگاه ویروس مرگبار کروناست و همچنین از کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، و ایران، که بیشتر از دیگر کشورها با ویروس کرونا دست به گریبان هستند، پیشی گیرد. ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون 280 نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید 19» از دست داده‌اند.

آخرین آمار فرانسه، بریتانیا و ایتالیا
در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کووید 19 در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود. با مرگ 365 تن دیگر در فرانسه، آمار کل جان‌باختگان کووید 19 از آغاز شیوع این بیماری در این کشور به هزار و 696 نفر رسید. بر اساس آخرین آمار رسمی تا کنون 29 هزار و 155 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‌اند.
آمار قربانیان کرونا در بریتانیا نیز در شبانه‌روز گذشته همچنان سیر صعودی داشته است. شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا امروز از مرز 500 نفر گذشت و به 578 نفر رسید. با ابتلای 2 هزار و 129 تن دیگر در 24 گذشته شمار موارد ابتلا نیز در این کشور از 10 هزار نفر فراتر رفت و به 11 هزار 658 نفر رسید.
در همین مدت در ایتالیا با مرگ 662 تن دیگر از مبتلایان، شمارجان‌باختگان در این کشور به 8 هزار و 165 تن رسید.

شمار مبتلایان در جهان از نیم میلیون نفر گذشت
شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت و تا عصر پنجشنبه به وقت اروپا در مجموع به 503 هزار و 274 نفر رسید. چین با مجموع 81 هزار و 285 نفر بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را دارد و ایتالیا با 80 هزار و 539 نفر در رده بعدی است.

تعداد جان‌باختگان در ایران از 2 هزار نفر فراتر رفت
شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران به 2234 نفر رسید. بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران 157 نفر طی 24 گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید 19» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که تعداد مبتلایان در ایران به بیش از 29 هزار نفر رسیده است.

شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید
مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که 498 نفر طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید 19» در اسپانیا به 4 هزار و 145 نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به 56 هزار و 197 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان در قاره اروپا به 250 هزار نفر رسید
شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از 250 هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت 85 درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می شود. مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیماری «کووید 19» ظرفیت تست کرونا در این کشور را افزایش داده اند. آلمان در نظر دارد تا از این پس با انجام 500 هزار تست در هفته از شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.

فرانسه نیروهای نظامی خود را از عراق خارج می‌کند
ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که به دلیل شیوع گسترده بیماری همه گیر کووید 19 در عراق، نظامیان خود را از این کشور خارج می‌کند. نیروهای نظامی فرانسه در چارچوب طرح ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و برای انجام ماموریت آموزشی در عراق حضور دارند.
در بیانیه ستاد کل ارتش فرانسه آمده است که با توجه به وضعیت بهداشتی موجود و ضمن هماهنگی با دولت عراق ماموریت آموزش نیروهای امنیتی این کشور به صورت موقت به حال تعلیق در می‌آید. فرانسه بدین ترتیب تصریح کرده است که حدود دویست نیروی نظامی مشارکت کننده در عملیات شمال به کشور بازخواهند گشت.

روسیه کلیه پروازهای وروی و خروجی بین المللی را لغو کرد
کرملین برای کاستن از سرعت انتشار بیماری بیماری کووید 19 مجموعه دستورالعمل‌هایی را از روز پنجشنبه به اجرا گذاشته است که تعلیق کلیه پروازهای بین المللی از جمله آنهاست. این دستورالعمل دولتی کلیه پروازهای ورودی و خروجی به روسیه را شامل می‌شود. بر این اساس تنها هواپیماهایی اجازه پرواز از فرودگاه‌ها و فرود در پیست‌های پروازی این کشور را خواهند داشت که برای بازگرداندن شهروندان روسیه به کشورشان به کار گرفته شده باشند.

نظر شما