شناسهٔ خبر: 390486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در پی حمله هوایی اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه

فرانسه خواستار خویشتنداری اسرائیل و فلسطین و برقراری آتش‌بس شد

به دنبال حمله هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به 50 هدف در نوار غزه، فرانسه امروز با اشاره به خطر ایجاد اوضاع غیرقابل کنترل، خواستار خویشتنداری سران اسرائیل و فلسطین و برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، به دنبال حمله هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به 50 هدف در نوار غزه و هدف قرار دادن ساکنان این منطقه، «رومن نادال» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه امروز طی کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به قرارداد آتش‌بس منعقده پس از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نوامبر سال 2012 اعلام کرد: «تمامی اقدامات لازم برای اجرای قرارداد سال 2012 و در نتیجه آن برقراری آتش‌بس باید صورت گیرد. ما از جریان خشونت‌های جاری که به نفع هیچکس نیست و خطر ایجاد اوضاع غیرقابل کنترل را در پیش دارد، نگران هستیم.»

وی افزود: «ما مخالفت کامل خود را با هر نوع و شکل از خشونت اعلام کرده و از طرفین می‌خواهیم که خویشتندار باشند.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در عین حال خاطرنشان کرد: «فرانسه پرتاب راکت از سوی غزه به اسرائیل را محکوم می‌کند و معتقد است که مسئولان جنایت‌های صورت رفته طی روزهای اخیر علیه جوان فلسطینی و سه جوان اسرائیلی باید تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.»

ارتش رژیم صهیونیستی امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات مشترک نیروی هوایی و دریایی از دوشنبه شب تاکنون به 50 هدف و پایگاه در نوار غزه حمله کرده است.

«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از بین اهدافی که از دیشب تا کنون مورد حمله قرار گرفته‌اند 4 منزل فعالان حماس، 18 پایگاه پرتاب موشک، 3 سازمان و تاسیسات نظامی و 10 هدف زیرساختی بوده‌اند.

وی در ادامه افزود که ارتش برای تشدید حملات به صورت تدریجی و بر اساس پیشرفت‌های میدانی آماده می‌شود و تمرکز استقرار نیروهای زمینی و نیروی ذخیره در نوار غزه برای آمادگی عملیات زمینی گسترده صورت گرفته است.

رژیم صهیونسیتی بامداد امروز از آغاز عملیاتی به نام «صخره پایدار» علیه نوار غزه خبر داد .

انتهای پیام/

نظر شما