شناسهٔ خبر: 3904521 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آغاز جشن هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران؛

ادای احترام به شهدای گمنام / رونمایی از اسکناس ۵۰ هزار ریالی با نمایی از سردر دانشگاه تهران

مراسم جشن هشتادهمین سال تأسیس دانشگاه تهران با ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، پیش از برگزاری این مراسم نیلی احمدآبادی و فرهادی جهت ادای احترام به مراز شهدای گمنام دانشگاه تهران و در آنجا سرود جمهوری اسلامی نواخته شد.

 

در ابتدای مراسم که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور مقامات برجسته داخلی و خارجی، رؤسای دانشگاه‌های خارج کشور برگزار شد از اسکناس ۵۰ هزار ریالی با آرم سَردر دانشگاه تهران توسط علی طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در کنار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، سیف رئیس بانک مرکزی، فرهادی وزیر علوم و حمیدزاده معاون حقوقی رئیس جمهور رونمایی شد.

 

در ادامه از تمبر یادبود هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران با نام از «دانشگاه جندی شاپور تا دانشگاه تهران» رونمایی شد.

 

این تمبر به صورت بلوک چهارقطعه‌ای طراحی شده که در این تمبر دانشگاه جندی شاپور، مدرسه چهارباغ، دارالفنون و دانشگاه تهران به چشم می‌خورد.

 

این تمبر به امضای وزیر اقتصاد، وزیر علوم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست دانشگاه تهران و دانشجویان سابق این دانشگاه که اکنون در سمت‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند رسید.

 

سه اثر منتشر شده با نام روزشمار تاریخی دانشگاه، شناسنامه دانشگاه تهران، شناسنامه اساتید دانشگاه تهران و مدالیون نقره هشتادمین سال تصویب قانون تأسیس دانشگاه تهران رونمایی شد.

 

طرح اجرایی ساختمان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران نیز با حضور وزراء و مسئولین پرده برداری شد.

 

لازم به ذکر است که در این مراسم رؤسای دانشگاه‌های باکو، خزر، بصره، یوهان چین، آذربایجان در این مراسم حضور دارند.

 

نظر شما