شناسهٔ خبر: 39038217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:

۱۲۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی احداث می‌شود

داعی گفت: هدف گذاری در سال جاری احداث ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید داعی» امروز (7 فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی حدود 20  معاونت و سازمان تابعه دارد که در استان ها خدمات بسیاری ارائه می دهند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع 17 هزار 162 کیلومتر راه در سطح استان وجود دارد، گفت: تاکنون 658 کیلومتر از این راه ها به باند دوم تبدیل شده است که در سال گذشته 65 کیلومتر ایجاد  و به بهره برداری رسیده است.

 

داعی ادامه داد: هدف گذاری در سال جاری احداث 120 کیلومتر باند دوم جاده در خراسان جنوبی است تا جهش 85 درصدی در این زمینه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه راه های روستایی نیز هدف گذاری برای امسال، افتتاح و بهره برداری از  130 کیلومتر است، ادامه داد: پروژه راه آهن زاهدان تا ایستگاه یونسی حدود 900 کیلومتر در 23 قطعه است که در مهرماه سال گذشته  قطعه 16 این راه آهن به طول 32 کیلومتر در استان خراسان جنوبی با اعتبار 90 میلیارد تومان کلنگ زنی شده و اکنون 7 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به راه آهن آنتی فردوس اشاره و بیان کرد: در مجموع  از سال گذشته اجرای 103 کیلومتر راه آهن در استان با اعتبار 190 میلیارد تومان آغاز شده است.

 

داعی افزود: در حال پیگیری هستیم تا عملیات اجرایی قطعه 17راه آهن به طول 42  کیلومتر را امسال آغاز کنیم.

 

وی در ادامه گفت: قراردادهای استان خراسان جنوبی در بخش راه حدود یک هزار میلیارد تومان است که امسال به یک هزار و 400 میلیارد تومان افزایش می یابد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها برای یک هزار و 200 نفر اشتغال مستقیم و برای 9 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، افزود: در سال گذشته 220 میلیارد تومان منابع ملی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تخصیص یافت.

 

داعی با اشاره به اینکه در سال گذشته جشن اتمام مسکن مهر در استان خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن 5 هزار و 200 واحد بوده که ثبت نام از متقاضیان انجام و در حال پایش است و امسال عملیات اجرایی این مسکن ها آغاز خواهد شد.

 

وی بیان کرد: گردش مالی این واحدهای مسکن اقدام ملی در استان یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: سال گذشته 41 پروژه در سطح استان با اعتبار 156 میلیارد ریال  در محلات کم برخوردار اجرا شده که در سال 99 اعتبارات این حوزه افزایش می یابد.

پایان پیام/ 375

نظر شما