شناسهٔ خبر: 39029701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۲۲۵ نفر افزایش یافت‌

گروه استان‌ها ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بیرجند تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی را تا این لحظه ۲۲۵ نفر اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار کرد: تا ظهر امروز آمار رسمی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی 225 مورد مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 8 مبتلای جدید به آمار اضافه شده‌اند‌، گفت: از این تعداد متاسفانه تا ظهر امروز 20 نفر فوت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تعداد بیماران ترخیص شده نیز تا 24 گذشته 149 مورد بوده است.

دهقانی بیان کرد: هیچ نقطه‌ای بدون آلودگی به کرونا در استان وجود ندارد و قطعا آمار مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از افراد بستری شده در بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص مراقبت از خانواده فرد مبتلا به کرونا و جلوگیری از انتقال ویروس، بیان کرد: این خانواده‌ها از نظر بروز علائم توسط همکاران بهداشت چک می‌شوند و فرد مبتلا نیز تا 14 روز شرایط قرنطینه خانگی را باید رعایت کند و به خانواده‌ها آموزش‌های لازم داده می‌شود‌.

وی تاکید کرد: مهمترین و بهترین کار ممکن در این شرایط رعایت نکات بهداشتی و کاهش ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و مسافرت های بین شهری است.

انتهای پیام/253/ش

برچسب‌ها:

نظر شما