شناسهٔ خبر: 39029231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

شناسایی ۸ مورد مبتلای جدید به کرونا در خراسان جنوبی/۲۰ نفر فوت کردند

دهقانی فیروزآبادی گفت: آمار قطعی مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۸ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۲۵ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۶ فروردین) از شناسایی ۸ مورد مبتلای جدید به کرونا در استان خبر داد و  به رسانه های گروهی گفت: از مجموع ۶۷۶ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۴۵۱ نمونه منفی ۲۲۵ مورد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۲۰ نفر افزایش یافته است، بیان کرد: فوتی های جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی یک فرد ۷۷ ساله و یک فرد ۸۹ ساله بوده است.

 

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان ۱۶۰ نفر ترخیص شدند و دوره نقاهت خود را در منزل طی می کنند و همچنین ۴۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و  تحت درمان هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۷۸۶خانوار به صورت تلفنی غربالگری کرونا شدند که ۷۰ درصد جمعیت خانوار  استان را شامل می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۸۳ نفر به بیمارستان جهت ارزیابی تخصصی ارجاع شدند و ۴ نفر  تحت درمان دارویی قرار گرفتند

 

وی بیان کرد: همچنین ۵۳ هزار و ۴۷۷ نفر از طریق سایت خوداظهاری  salamat.gov.ir غربالگری کرونا شده‌اند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون حدود ۷۰ درصد از مردم استان قرنطینه خانگی را رعایت کردند، گفت: با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه امیدواریم آن درصد از مردم که قرنطینه خانگی را رعایت نکردند کنترل کنیم تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بابیان اینکه در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بخش زنان و زایمان جداسازی شده تا مادران با خیال راحت تردد داشته باشند، ادامه داد: تعداد زیادی دستکش برای مصارف مردم استان تهیه و جهت توزیع در اختیار داروخانه‌های استان قرار می گیرد.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

پایان پیام/ 375

نظر شما