شناسهٔ خبر: 39029648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تروریست‌ها بار دیگر آب شرب الحسکه سوریه را قطع کردند

تهران- ایرنا- نیروهای مسلح تحت حمایت ترکیه روز چهارشنبه بار دیگر آب شرب شهر الحسکه واقع در شمال سوریه را قطع کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «محمود عکله» رئیس اداره آب الحسکه گفت: نیروهای ارتش ترکیه و مزدورانشان از ادامه کار کارگران ایستگاه پمپاژ آب «علوک» جلوگیری کردند.

وی افزود: صبح فردا بار دیگر کارگران برای وصل کردن آب به ایستگاه باز خواهند گشت؛ چرا که هیچ راه دیگری برای رساندن آب به بیش از یک میلیون جمعیت شهر الحسکه و مناطق اطراف آن وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، شورای شهر الحسکه امروز برای حل مشکل آب شرب اهالی از تانکرهای آب استفاده کرد تا مشکل چاه‌های آب «علوک» و ایستگاه پمپاژ آب حل شود.

نیروهای مسلح وابسته به ارتش ترکیه چند روز بود که آب شرب شهر الحسکه را قطع کرده بودند؛ اما صبح روز چهارشنبه برای ساعاتی آب وصل و بار دیگر قطع شد.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه گذشته با انتقاد از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه سوریه تأکید کرد که این اقدام، زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مقابله می‌کند، به خطر می‌اندازد.

سانا نوشته است؛ نیروهای ترکیه و گروه‌های تروریستی تحت حمایتش برای چهارمین روز متوالی آب شرب شهر الحسکه و حومه آن را که از ایستگاه پمپاژ آب علوک در حومه «رأس العین» تأمین می‌شود، قطع کردند. این در حالی است که مردم این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشورهای جهان و بتازگی سوریه را نیز درگیر کرده، برای مبارزه با این ویروس نیاز به آب و شست وشوی مرتب دست‌های خود دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما