شناسهٔ خبر: 39029146 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

افت ناگهانی قیمت طلا

مهر به نقل از کیتکو، نوشت: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها ۲۹.۴ دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز ارزشمند ۱۶۰۶.۶ دلار قیمت‌گذاری شد.

صاحب‌خبر -

پس از آنکه روز گذشته شاهد صعود بیش از ۱۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار بودیم، امروز قیمت این عنصر گرانبها ۲۹.۴ دلار ارزان شد و هر اونس از آن، ۱۶۰۶.۶ دلار داد و ستد شد.

قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته ۵۲.۸ دلار پایین‌تر و در مقایسه با قیمت یک‌سال گذشته ۲۸۵.۲ دلار بالاتر بوده است. برخلاف طلا، قیمت دیگر فلزات گرانبها در بازار صعودی بود، به گونه‌ای که نقره ۲ سنت بالا رفت و ۱۴.۳۸ دلار در هر اونس به فروش رسید.

پلاتین و پالادیوم به ترتیب ۱۱ و ۶۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و ۷۱۹ و ۱۹۳۷ دلار در هر اونس به فروش رسید. همچنین به گزارش رویترز، دلیل کاهش امروز قیمت طلا، انتظار بازار نسبت به اجرایی شدن بسته ۲ هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی در آمریکا و تصویب آن در کنگره این کشور بوده است.

از سوی دیگر به دلیل افزایش محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، شاهد افزایش قیمت پلاتین و پالادیوم در بازار بوده‌ایم. در واقع، تصمیم کنگره آمریکا برای اجرای بسته ۲ هزار میلیارد دلاری محرک اقتصادی و توافق با دولت این کشور بر سر این موضوع باعث شده است که سرمایه‌گذاران به سمت نقد کردن دارایی‌های خود روی بیاورند.

۲۳/۲۲۳۲۳۱

نظر شما