شناسهٔ خبر: 39019596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تاکید کرد؛

قرنطینه و کاهش سفر، عامل کنترل ویروس کرونا

دکتر مهرعلیان: قرنطینه فردی و کاهش سفر، باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در اولین نشست کارگروه سلامت و کمیته مدیریت بیماری کرونا در سال۱۳۹۹گفت: قرنطینه فردی و کاهش سفر، باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود.
وی با تاکید بر کنترل و نظارت بر فعالیت‌ها و عملکرد مراکز خدمات جامع سلامت با استفاده از شیوه های نظارت غیرحضوری، تلفنی و رصد سامانه های الکترونیک، گفت: نظارت بر وضعیت ارائه خدمات به مردم در این مراکز با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ تعطیل نبود و کادر حوزه سلامت، شبانه روز در حال رصد و پیگیری موارد مشکوک و غربالگری کلیه شهروندان هستند.
این مقام مسؤول با تاکید بر تعطیلی اصناف و رعایت دستورالعمل بهداشتی در جایگاه های سوخت، خواستار افزایش ثبت و غربالگری در سامانه "salamat.gov.ir" از طریق کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی شد.
هفت نشست ویدیو کنفرانسی برای کرونا
مهندس حمید گلناری، مسؤول دبیرخانه شورای سیاست گذاری سلامت مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین هم بیان کرد: در سال۹۸ سیزده جلسه کارگروه سلامت برگزار شد که هفت جلسه آخر آن با توجه به اپیدمی بیماری کرونا به صورت کمیته مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده و به هماهنگی و پیگیری مسایل مربوط به آن پرداخته است.
وی اظهار کرد که نشست های این کارگروه و کمیته مدیریت کرونا ویروس با حضور عباس افلاطونی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، بخشداران و مسؤولان دستگاه ها، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
مهندس گلناری، تصریح کرد پیگیری ترددهای افراد بومی و غیربومی در روستاها، اعلام سامانه غربالگری بیماری کرونا و جلوگیری از اسکان افراد غیر بومی از مصوبات این کارگروه بود که کلیه بخشداران و دهیاران ملزم به همکاری در این زمینه شدند.
مسؤول دبیرخانه شورای سیاست گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین، مدیریت عدم فعالیت سفره خانه های سُنّتی توسط اتاق اصناف را متذکر شد و با توجه به مصوبات کمیته کرونای استان در خصوص تعطیلی بازار سُنّتی و کلیه اصناف غیرضروری، خواستار  برنامه ریزی و اقدام شد. وی تاکید کرد کلیه ادارات به کارکنان و گروه های جمعیت تحت پوشش خود، موضوع ثبت خوداظهاری در سامانه غربالگری بیماری کرونا(SALAMAT.GOV.IR ) را ابلاغ، همچنین اطلاعات و دستورالعمل های بهداشتی را از پورتال مرکز بهداشت شهید بلندیان دریافت و توزیع کنند.
اولین نشست کارگروه سلامت و کمیته مدیریت بیماری کرونا، به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نمایندگان ادارات و دستگاه های اجرایی برگزار شد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما