شناسهٔ خبر: 39017509 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پایش سلامت سرنشینان ۱۵ هزار و ۴۸۵ خودرو در جاده‌های زنجان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طی ۲۶ روز گذشته سلامت سرنشینان ۱۵ هزار و ۴۸۵ خودرو در این استان توسط داوطلبان، اعضای جوانان و کارکنان مورد پایش قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شهرام میرزایی افزود:تب سنجی و غربالگری این تعداد از سرنشینان در 20 مبدا ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه آهن و شهر تاریخی سلطانیه انجام شد.

 
وی گفت: از 9 اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال، در استان زنجان 39 هزار و 898 نفر تب سنجی شده و سلامت آنها در خصوص ابتلا به ویروس کرونا مورد پایش قرار گرفته است.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد 310 نفر با علائم اولیه کرونا تشخیص داده شده  که از این تعداد 270 نفر به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.
 
میرزایی افزود: در پست های بازرسی سلامت، پایش، غربالگری و تب سنجی افراد ورودی به شهرهای استان 543 نفر فعالیت می کنند.
 
وی گفت: از این تعداد 411 نفر داوطلب و اعضای جوانان و 132 نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در پست های سلامت و غربالگری 72 خودرو اعم از کمک دار، سبک و آمبولانس فعال است.
 
وی افزود: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان در ۱۸  پست بازرسی سلامت افراد را به روش تب سنجی کنترل می کنند و آموزش های مورد نیاز در این زمینه هم به آنها ارائه شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این تیم ها از ۱۹ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال توانستند سرنشینان  ۹ هزار و ۸۴۶ خودرو را در ۱۸  پست بازرسی سلامت تب سنجی کنند.
 
وی گفت: در پست های غربالگری سلامت ۱۷ دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، خودروی کمک دار سبک و سواری فعال است.
 
به گفته میرزایی، عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاهاست و جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس بکار بسته و شبانه روز در تلاش است.
 
وی از عموم مردم خواست به منظور ریشه کنی ویروس کرونا درخانه بمانند و از تردد غیرضروری در سطح شهرها حتی جاده ها خودداری کنند.

نظر شما