شناسهٔ خبر: 39010410 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

۱۷ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

مهدی زاده از ابتلای ۱۷ مورد جدید به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» عصر امروز (۵ فروردین) به رسانه های گروهی از شناسایی ۱۷ مورد مبتلای جدید به کرونا در استان خبر داد و افزود: از مجموع ۶۵۸ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۴۴۱ نمونه منفی ۲۱۷ مورد مثبت بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مبتلایات جدید به کرونا ویروس، ۷ مورد در بیرجند، ۲ مورد در طبس، ۳ مورد در فردوس و ۲ مورد در قاین و یک مورد در درمیان شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه و سربیشه مورد جدیدی مبتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.
 

 

مهدی‌زاده بیان کرد: از مجموع مبتلایان ۱۴۹ نفر ترخیص شدند و دوره نقاهت خود را در منزل طی می کنند و همچنین ۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و  تحت درمان هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان جان باختند، افزود: از این تعداد هفت نفر مربوط به بیرجند، یک مورد مربوط به فردوس، یک مورد مربوط به قاین و  9 نفر مربوط به شهرستان طبس است.

 

وی در پایان با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: اپیدمی بیماری به سه فاکتور بستگی دارد که تاکنون رفتار ویروس و شرایط آب و هوایی آن در بیماری کرونا شناخته نشده، اما با فاکتور سوم که مربوط به رفتار مردم است با مراقبت بیشتر و درخانه ماندن می توان از انتقال ویروس جلوگیری کنیم.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پایان پیام/ 375

نظر شما