شناسهٔ خبر: 39007111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان خبر داد ؛

خسارت میلیاردی سیلاب به بخش‌های مختلف سیستان و بلوچستان

گفت: بارندگی‌های سیلابی دو روز گذشته به بخش‌های مختلف سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا،عباسعلی ارجمندی گفت: بر اثر این بارندگی ها در بخش راه ها، 65 دستگاه پل و ابنیه در جنوب استان تخریب شده است.

ارجمندی افزود: در بخش کشاورزی هم 193رشته قنات، 43 کیلومتر کانال انتقال آب، 12 کیلومتر لوله انتقال آب و 147حلقه چاه دچار خسارت شده است.

وی گفت: کار امدادرسانی به سیل زدگان در مناطق جنوبی استان به خصوص مناطق تیس، مراد آباد و کُمپ در شهرستان چابهار، ادامه دارد و تاکنون خدمات اولیه برای بیش از 60 خانوار این مناطق ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: از محورهای فرعی مسدود شده در جنوب استان، 10 محور بازگشایی شده و فقط محور فرعی کُتیج به رَمِشک در شهرستان فنوج مسدود است.

ارجمندی گفت: فیبر نوری که در مسیر زاهدان به خاش و اسپکه به نیکشهر بر اثر سیلاب قطع شده بود، رفع نقص شده است. 

                                                  خسارت میلیاردی به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: بارندگی‌های روزهای سوم و چهارم فروردین ماه و طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بیش از 401 میلیارد و 553 میلیون ریال به بخش کشاورزی در شهرستان‌های قصرقند، سرباز، نیکشهر، خاش و فنوج خسارت وارد کرد.

غلام حیدر زورقی، آسیب جدی وارد شده به واحدهای تولیدی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی را شامل 6 هزار 137 هکتار اراضی زراعی آبی، هزار و 282 هکتار باغات میوه، 147حلقه چاه، 93 رشته قنات، 55 کیلومتر انتقال آب با کانال و لوله، 5 باب استخر ذخیره آب، 2 ایستگاه پمپاژ، 8 مورد بند و سازه آبخیزداری، 55 واحد دامداری روستایی و 641 راس دام سبک و سنگین عنوان کرد.

نظر شما