شناسهٔ خبر: 39006412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شمار مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به 1114 نفر افزایش یافت/ هر ساعت 8 ابتلای جدید طی شبانه روز گذشته!

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به 1114 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز سه شنبه پنجم فروردین ماه، یک هزار و 762 مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به 24 هزار و 811 نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، با افزایش بی سابقه 193 نفری طی 24 ساعت گذشته، به هزار و 114 تن رسید و زنگ‌های هشدار را بلندتر از همیشه به صدا درآورد.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۶۶۶ نفر از کل مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 448 نفر نیز متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۴۲ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با  ۹۵ نفر در رده‌سوم شیوع کرونا در این استان قرار دارد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب ۸۳ و ۸۱ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۴۷ مبتلا به کرونا داشته است.

طی دوره زمانی 34 روزه از ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا امروز، چهار هزار و ۸۱۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزار و ۶۶ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دو هزار و  ۹۱۶ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۶۰۹  نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه  از طریق سامانه ۴۰۳۰ به صورت تلفنی نسبت به بیماری کرونا غربالگری شدند و بیش از ۱۴۴ هزار نفر هم از طریق سامانه سینا و سایت salamat.gov.ir زیر پوشش خود اظهاری سلامت بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیرضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌ است.

انتهای پیام/ 70068

نظر شما