شناسهٔ خبر: 39005545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جنوب کرمان

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیل به بخش کشاورزی جنوب کرمان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گفت: علیرغم پیش آگاهی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی شدید و سیل، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان بر اورد شده است.

او افزود: در حال حاضر به دلیل از بین رفتن راه‌های ارتباطی و تجمع آب در منطقه امکان برآورد خسارت نهایی وجود ندارد و میزان خسارت دقیق‌تر در حال بررسی و متعاقبا اعلام می‌شود.

برخوری تصریح کرد: بیشترین خسارت سیل به شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج وارد شده است و مزارع گندم و کلزا، دام، منابع آبی، قنوات، چاه‌ها و کانال‌های آب دچار خسارت شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی پیرامون اقدامات انجام شده گفت: در سیل اخیر بیش از ۱۵۰۰ راس دام تلف شده است و اکیپ‌هایی از دامپزشکی جهت خارج کردن دام‌ها از مناطق سیل زده و معدوم سازی دام‌های تلف شده در منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام/س

نظر شما