شناسهٔ خبر: 39004843 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بحران کرونا در اسپانیا

تهران - ایرنا- آمار فزاینده گسترش ویروس کرونا در اسپانیا که نشان از وخامت اوضاع در این کشور دارد، بیانگر این مطلب است که مبارزه علیه ویروس کرونا، نبردی تمام عیار در همه ابعاد اجتماعی، روانی، بهداشتی و اقتصادی جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نشریه ال پائیس، وزارت بهداشت اسپانیا یکی از جدی ترین تاثیرات کرونا در بخش سلامت را آمار نگران کننده ابتلای کادر درمانی به این ویروس اعلام کرد؛ این سازمان ضمن تایید ابتلای حدود چهار هزار نفر از پزشکان و پرستاران (۱۲درصد تعداد کل مبتلایان در کشور) را در مقایسه با ایتالیا (۸درصد) و چین (۴درصد) نگران کننده خواند.

کادر درمانی و بخش سلامت که در خط مقدم مبارزه با این بیماری همه گیر در اسپانیا در تلاش هستند نیز با چالش های جدی از جمله کمبود تجهیزات مراقبت شخصی مواجهند؛ به طوری که گاهی برای ۱۰ ساعت مداوم از یک ماسک بدون تعویض استفاده می کنند.

پائولو میراندا پرستار ایتالیایی که این روزها دست به دوربین شده تا با انتشار عکس هایی از کادر بیمارستان محل خدمت خود، اوج خدمات رسانی و در عین حال خستگی این قشر را به جهانیان نشان دهد در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ما قهرمان نیستیم، ما نیز انسانیم. میراندا معتقد است "یک تصویر به تنهایی بیانگر هزار کلمه است".

نشریه آ ب ث نیز در صفحه اینستاگرام خود تصاویری از صورت آسیب دیده پرستاران بعد از استفاده طولانی مدت از ماسک و تصویری از دست ملتهب شده پرستاری که بعد از یک هفته پوشیدن دستکش های بهداشتی به این وضعیت دچار شده، نوشت: این تصاویر انعکاس نبرد خستگی ناپذیر کادر درمانی است، این تصاویر نه برای آزار مردم، بلکه برای آگاهی جامعه از لزوم ماندن در خانه هایشان است.

مادرید پایتخت اسپانیا که با ثبت بیش از یکهزار مورد فوتی (۶۰درصد کل آمار جانباختگان در کشور) و بیش از ۹ هزار نفر تعداد مبتلایان به کوید-۱۹، آلوده ترین شهر اسپانیا به شمار می آید، اکنون به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی برای کارگران آرامستان ها با مشکلات جدی در زمینه دفن اجساد جان باختگان روبرو شده است.

به دنبال تلاش های بی ثمر دولت اسپانیا برای کنترل آمار ابتلا و جانباختگان ویروس کرونا، مقامات این کشور برای جبران کمبود تخت های بیمارستانی از اختصاص محوطه نمایشگاه «ایفما» (Ifema) به عنوان بزرگترین محل نگهداری بیماران کرونایی خبر دادند.

پلیس ملی اسپانیا نیز در بحبوحه بحران بهداشتی گسترده ویروس کرونا، از وقوع حمله سایبری ویروس اطلاعاتی خطرناکی به پست های الکترونیکی کادر درمانی، با هدف ایجاد اختلال در سیستم های رایانه ای مراکز درمانی و بیمارستان ها و ربودن اطلاعات این دستگاه ها خبر داد؛ به همین منظور از تمام کارکنان نظام سلامت خواسته شد تا برای جلوگیری از آسیب احتمالی، هیچ گونه ایمیل مشکوکی را باز نکنند.  

اسپانیا در میان کشورهای اروپایی، پس از ایتالیا بالاترین شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این بیماری را دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون به ۳۵ هزار و ۱۳۶ نفر رسیده و ۲ هزار و ۳۱۱ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس دراین کشور از دست داده اند.

نظر شما