شناسهٔ خبر: 38997869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار مرکزی:

برای مبارزه با کرونا در استان مرکزی همه بسیج شده اند

آقازاده گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا در استان مرکزی همه دستگاه ها و مردم بسیج شده اند.

صاحب‌خبر -

به  گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید « علی آقازاده» امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس جمهوری، که امروز (۴ فروردین) در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک و با حضور مسوولان استانی و کادر درمانی استان برقرار شد، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده توسط مجموعه استان مرکزی گفت: ایثار و فداکاری در کادر درمانی استان برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موج می‌زند و همه قدردان زحمات شبانه روزی این عزیزان هستیم.

 

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه علاوه بر تلاش های پرسنل زحمت کش بهداشت و درمان همه دستگاه‌های دولتی، نهادها و مردم در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی بسیج شده‌اند، افزود: کادر درمانی و خدماتی در مراکز درمانی این استان از انگیزه بالایی برای مبارزه با ویروس کرونا و نجات جان هم استانی های خود برخوردارند و به تلاش های بی وقفه خود به دیگران نیز روحیه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از پرستاران و کادر درمانی استان مرکزی از گذشته مطالبات و انتظاراتی داشتند، خاطر نشان کرد: این عزیزان با شیوع این بیماری و اهمیت نجات جان هموطنان خود، تمام مشکلات و انتظارات خود را کنار گذاشتند و با جان و دل برای سلامت مردم آمده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

 

این مقام مسئول ضمن درخواست از دولت برای نگاه ویژه به کادر درمانی استان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیریت نیروی جوان، دانشکده علوم پزشکی خمین و دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون در امر مقابله با این بیماری خوش درخشیده‌اند و انتظار است دولت نگاه ویژه به این استان و حل مشکلات  این عزیزان داشته باشد.

 

استاندار استان مرکزی اضافه کرد: امید است با این تلاش و کوشش شبانه روزی کادر درمانی و همدلی و همراهی مردم با مسئولان استان، در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی این ویروس از جامعه و استان باشیم و جشن  پس از شکست کرونا در مراکز درمانی برپا کنیم.

 

آقازاده ضمن ارائه گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا گفت: میزان رشد و شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش یافته است و از ۹۱۲ نفر بیمار قطعی کرونا طی ۳۴ روز گذشته ۵۶۶ نفر ترخیص و ۱۰۹ نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.

 

وی با اشاره به غربالگری بیش از نیمی از جمعیت استان مرکزی ادامه داد: این روند ادامه دارد و در مجموع استان در شرایط به نسبت پایداری قرار دارد.

 

استاندار استان مرکزی در خصوص میزان مسافران نوروزی و همکاری مردم با مسئولان نیز گفت: امسال میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط ۷۰ درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم همکاری خوبی با  مسوولان داشته و با پیوستن به پویش در خانه بمانیم کمک شایانی به کاهش انتقال این ویروس در استان داشتند.

 

آقازاده همچنین به وضعیت فروشگاه های مواد غذایی و  نیازمندی‌های ضروری مردم  نیز اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در این راستا در استان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی  و دارویی است.

 

 

 

پایان پیام/ 177

نظر شما