شناسهٔ خبر: 38997603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اگر نتوانیم قرنطینه خانگی را رعایت کنیم و مردم از منزل خارج شوند ممکن است کنترل کرونا را در استان از دست بدهیم.

صاحب‌خبر -


دکتر افشین فتحی امروز چهارم فروردین اظهار کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد مثبت قطعی براساس جواب آزمایش ویروس شناسی  ۲۰ نفر می باشد.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت قطعی استان ۳۰۹ نفر نفر رسیده است، گفت: تعداد موارد بستری۳۳۷ نفر  و موارد فوتی نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بوده که با احتساب آن کل فوتی های استان به ۴۴نفر رسیده است.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: اگر نتوانیم قرنطینه خانگی را رعایت کنیم و مردم از منزل خارج شوند ممکن است کنترل کرونا را در استان از دست بدهیم.

دکتر فتحی اضافه کرد: اخیرا گزارش شده که ابتلا به کرونا در استان خوشه ای است یعنی در یک خانواده تمام اعضای خانواده درگیر بیماری می شوند و این نشان می دهد که فرد از منزل خارج شده و در فروشگاه ها دچار آلودگی شده و این آلودگی را به منزل انتقال داده است. لذا درخواست ما این است که در فروشگاه ها موارد ضد عفونی و استفاده از دستکش رعایت شود و فرد بعد از خرید، لباس ها و دست خود را ضد عفونی نماید

به گزارش ایسنا، وی گفت: براساس توافق بعمل آمده بین دانشگاه و شهرداری و شورای شهر، بیمارانی که تشخیص قطعی داده شوند گندزدایی منازل این افراد انجام خواهد شد، بنابراین درخواست ما این است که مردم همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما