شناسهٔ خبر: 38993557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و وقوع سیلاب

اهواز-ایرنا- اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود و فعالیت یک سامانه بارشی جدید از اوایل هفته آینده در استان و وقوع سیلاب اخطاریه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اخطاریه آمده است : این سامانه بارشی که از اواخر روز جمعه هفته جاری وارد استان می شود و تا روز دوشنبه هفته آینده در استان فعال است با وقوع رگبار و رعد و برق و بارش شدید، وزش باد شدید و متوسط و گاهی تند باد لحظه ای و ریزش تگرگ در مناطق مستعد همراه است.

همچنین در این اخطاریه اعلام شده که احتمال بارش برف در ارتفاعات و مواج شدن  شمال خلیج فارس وجود دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان شدت فعالیت این سامانه در ارتفاعات شرق و شمال شرق، مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق و جنوب شرق است و در باقی نقاط شدت سامانه کمتر است و بارش برف در ارتفاعات شمال شرق و شرق نیز پیش بینی شده است.

در این اخطاریه نسبت به وقوع سیلاب و لغزندگی جاده های کوهستانی، آب گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده های استان و بالا آمدن آب رودخانه ها هشدار داده شده است.

 سامانه بارشی شنبه و یکشنبه هفته جاری بسیاری از مناطق استان را تحت تاثیر قرار داد که در مدت این ۲ روز، ایذه با ۵۳ میلیمتر بارش بیشترین میزان بارندگی در استان را داشته است.

نظر شما