شناسهٔ خبر: 38991911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرماندار رشت:

با همکاری اصناف و آحاد مردم می توانیم بر ویروس کرونا فائق بیاییم

فرماندار رشت با اشاره به تعطیلی فعالیت بازارها و اصناف با ابلاغ ستاد مقابله با کرونای کشور و استان، ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه اصناف و بازاریان و آحاد مردم هر چه سریعتر بتوانیم بر روند شیوع این ویروس فائق بیاییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده با اشاره به تلاش های شبانه روزی عزیزان کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج در جهت مقابله با کرونا، گفت: طی این مدت واحدهای تولیدی، گروه های جهادی، گروه های مردم نهاد، پایگاه های مقاومت بسیج، دهیاران و شوراها، سمن ها در کنار سایر دستگاه ها مشغول خدمات‌رسانی به مردم به ویژه نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و تولید وسایل بهداشتی به صورت رایگان برای آنها بودند.

 وی با تقدیر از همکاری شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی با ستاد مقابله با کرونا، افزود: در همین راستا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در کنار عزیزان سپاه در عملیات های غربالگری و کنترل ورود و خروج استان و ضد عفونی معابر عمومی شهر ها  مشغول به ارائه خدمات بودند.
 فرماندار رشت ادامه داد: شاید بتوان گفت همه اقدامات صورت پذیرفته در راستای مقابله با ویروس و بیماری کرونا، ۳۰ درصد از کارهایی است که باید انجام  باید انجام شود و ۷۰ درصد دیگر اقدامات منوط به میزان همکاری مردم و عدم خروج از خانه مگر در شرایط اضطراری است.
 مومنی زاده با تاکید بر عدم حضور مردم در اماکن عمومی در راستای توقف چرخه انتقال ویروس، اظهار داشت:  در همین راستا و به منظور کاهش تجمعات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا تصمیم گرفت که تا اطلاع ثانوی در سراسر استان مراکز بزرگ تجاری، بازارها، بازارهای محلی و بازارهای روز را  تا اطلاع ثانوی تعطیل نماید.
فرماندار رشت در همین راستا از اصناف و بازاریان به عنوان قشری که در همه برهه های حساس تاریخ کشور در کنار مردم بوده اند، خواست: بار دیگر در این برهه تاریخی نیز همکاری لازم را در جهت قطع چرخه انتقال داشته باشند، شاید در این مدت کوتاه، ضرری متوجه واحدهای صنفی و بازاریان شود اما این اقدام به خاطر یک امر بسیار مهم‌تر و پیشگیری از خسارات بسیار بزرگتر که سلامت انسان‌ها و سلامت جامعه و حیات مردم ما را تهدید میکند، لازم و ضروری است.
مومنی زاده ابراز امیدواری کرد: با همکاری همه اصناف، بازریان و آحاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم بر این ویروس  فائق بیاییم.
وی خاطرنشان کرد: طبعاً دولت در آینده زیان‌های وارده به اصناف را  مورد توجه قرار خواهد داد و تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ خواهد کرد.

 

نظر شما