شناسهٔ خبر: 38990957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار بیماران کرونایی در استان بوشهر به ۶۲ نفر افزایش یافت

بوشهر- ایرنا- دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مثبت شدن آزمایش هفت نفر از افراد مشکوک شمار افراد دارای ویروس کرونا در استان به ۶۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از هفت بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش ویروس کرونا آنها مثبت اعلام‌شده سه مورد ساکن شهرستان گناوه هستند که عبارتند از ۲ فرزند و عروس فردی که آزمایش کرونا وی مثبت بود، این افراد بستری نیستند اما چون در تماس با مورد مثبت بودند و علایم سرماخوردگی نشان دادند از آن‌ها نمونه آزمایش گرفته و نتیجه آزمایش آنها مثبت شده و در قرنطینه خانگی هستند.

وی بیان کرد: بیمار جدید دیگر نیز زنی ۴۱ ساله ساکن شهرستان بوشهر بوده که در بیمارستان شهید گنجی برازجان با حال عمومی خوب بستری است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: همچنین مردی ۷۰ ساله ساکن دیلم نیز نمونه آزمایش ویروس کرونای وی مثبت اعلام‌شده که در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

کشمیری اضافه کرد: بیمار جدید دیگر زنی ۵۲ ساله ساکن شهرستان دشتستان بوده که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در حال حاضر با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردی ۴۱ ساله ساکن شهرستان جم یکی دیگر از بیماران است که نمونه آزمایش ویروس کرونای وی مثبت اعلام‌شده و در حال حاضر در بیمارستان توحید جم با حال عمومی خوب بستری است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر ۶۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از مجموع بیماران دارای ویروس کرونا در استان ۵۲ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و ۶نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

کشمیری افزود: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد پس با ترددهای غیرضروری و سفرهای درون استانی عامل انتقال ویروس کرونا نباشیم و جان کسی را به خطر نیندازیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در همین راستا امسال عید در خانه بمانید و عامل مرگ دیگران نشوید.

وی تاکید کرد: ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم برهمین اساس امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است.

نظر شما