شناسهٔ خبر: 38989384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

آقایان چگونه موهایشان را در خانه کوتاه کنند؟

صاحب‌خبر -

درحال حاضر که نمی‌توانیم به آرایشگاه برویم، باید خودمان در خانه دست به کار شویم، بنابراین با عمل به توصیه­‌های زیر نتیجه بهتری بگیرید. شما در خانه هم می­ توانید موهایتان را کوتاه کنید، اما به دقت زیادی نیاز دارید. با خواندن این گزارش احتمالا بتوانید مویتان را کوتاه کنید:

۱. یک مدل موی مشخص را انتخاب کنید

مردم چگونه مدل موی مناسب خودشان را انتخاب می­ کنند؟ پاسخ این سوال، ساده است؛ حالت صورت و استایل!

اگر اولین باری است که موی خود را کوتاه می­ کنید، به خودتان سخت نگیرید و مدلی ساده انتخاب کنید. همیشه سعی کنید که موهایتان را بلندتر از حد لازم، کوتاه کنید تا جلوی فاجعه را بگیرید. اینگونه هروقت همه‌­چیز طبق برنامه پیش نرفت، فرصت برگشت دارید.

۲. قبل استفاده از ماشین اصلاح، نحوه‌­ کار با آن را یاد بگیرید

آن را روشن و خاموش کنید، سرعتش را تغییر دهید، محافظ را بردارید و سر جایش بگذارید، تیغه‌­ها را عوض کنید و… تا وسط کار مجبور نشوید به سراغ دفترچه‌­ راهنما بروید.

۳. قسمت­ های مختلف موهایتان را جدا کنید

از فرق سر تا گوش‌­هایتان را از دو طرف شانه کنید. دقیقا جایی که انحنای سر را حس می ­کنید، مرزی تعیین کنید و موها را جدا کنید. برای هر دو طرف این کار را انجام دهید. اگر موهایتان خیلی بلند است، قسمت بالا را با کلیپس ببندید.

۴. بغل موها را کوتاه کنید

محافظی با اندازه­ مناسب انتخاب کنید. پیشنهاد ما محافظی با سایز کوچک است. محافظ، مقدار مویی که کوتاه می­ شود را تنظیم می ­کند. می­ توانید از اندازه‌­ شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید. موها را در خلاف جهت رشد و از پایین به بالا کوتاه کنید. چند بار این کار را تکرار کنید تا موی اضافی باقی نماند. پایین موها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. ما بلندی را در مراحل بعد، وقتی که می‌خواهیم مو را فید کنیم (سایه بزنیم)، تنظیم خواهیم کرد. این کلک ساده باعث می ­شود که کوتاهی شما حرفه­‌ای‌­تر به نظر برسد.

۵. سراغ پشت موها بروید

از یک آینه‌­ دستی استفاده کنید تا پشت سرتان را ببینید و به آرامی از پایین به بالا کوتاه کنید. یادتان نرود که پایین موها را مقداری بیشتر کوتاه کنید. مطمئن شوید که کوتاهی پشت با کوتاهی بغل مو هماهنگ است.

۶. موها را فید کنید (سایه بزنید)

فید فقط مخصوص موهای خیلی کوتاه است. برای این کار باید بلندی قسمت بالا و پایین مو تفاوت داشته باشد. در نتیجه، مرزی بین قسمت کوتاه و بلند مو پدیدار خواهد شد. محل پدیدار شدن این خط به نوع فید شما بستگی دارد (فید پایین، بالا یا وسط).

این فید باید در اطراف سر کاملا متقارن باشد. برای فید کردن باید این خط را هموار کرده و بتراشید. هرچه بیشتر بخواهید که این خط واضح و مشخص باشد، باید دقت بیشتری داشته باشید. برای این کار باید سایزی از محافظ را انتخاب کنید که بین سایز این دو بلندی باشد. به آرامی ماشین را روی این خط و مقداری هم به سمت بالا بکشید، اما نه خیلی زیاد، چون ممکن است فید شما کاملا خراب شود!

۷. قسمت بالایی را کوتاه کنید

از یک برس و یا دستانتان برای بالا بردن مو استفاده کنید. در این قسمت باید از قیچی استفاده کنید. موها را آرام و با دقت در تکه‌­های شش میلی­متری، کوتاه کنید. این کوتاهی‌­ها باید با خط پیشانی‌تان موازی باشد. از قسمت­ هایی که کوتاه می‌­کنید، به عنوان راهنما برای کوتاه کردن قسمت­‌های دیگر استفاده کنید.

دقت کنید که قسمت ­های جلویی مو بیشتر در معرض دید هستند، پس محافظه­‌کارانه عمل کنید و به یاد داشته باشید که همیشه می‌­توان موها را کوتاه‌­تر کرد، اما مویی که کوتاه شده، دیگر برنمی­‌گردد.

وقتی کارتان با این قسمت تمام شد، لایه­‌ای قائم بر خط پیشانی‌تان را از موها جدا کرده و به سمت بالا بکشید. تمام بلندی­‌های این لایه باید برابر باشند. تاج مویتان را با ملایمت کوتاه کنید. این قسمت مو از بقیه‌­ قسمت­‌ها نازک‌تر است.

۸. اگر چتری دارید، آن را کوتاه کنید

اگر چتری دارید، آن را به چند تکه تقسیم کنید. هر قسمت را جداگانه شانه کنید و قسمتی را که می­ خواهید، با قیچی کوتاه کنید. اگر در قسمت جلو، کچل یا کم­‌مو هستید، چتری‌تان را بلندتر کوتاه کنید.

۹. دو طرف موها را مرتب کنید

از یک آینه برای چک کردن بلندی دو طرف مو استفاده کنید. لایه­‌هایی افقی از دو طرف جدا کرده و با هم مقایسه کنید. اگر برابر نیستند، تغییرات لازم را ایجاد کنید.

۱۰. خط ریشتان را به سلیقه‌­ خودتان کوتاه کنید

می‌­توانید خط ریشتان را با تیغ یا موزر کوتاه کنید. اگر می ­خواهید بلند باشند، از پایین گوش­‌هایتان شروع کنید. اگر خط ریشی کوتاه‌­تر مدنظرتان است، می ­توانید از گودی زیر گونه‌­تان شروع کنید. فراموش نکنید که با انگشت، بلندی دو طرف را مقایسه کنید.

۱۱. قسمت بالایی مو و کناره­‌ها را مرتب کنید

از بالای سر تا کناره‌­ها را شانه کنید و همزمان قیچی را عمودی نگه دارید تا موهای اضافی را کوتاه کند.

۱۲. موهای گردن و پیشانی را بزنید

از موزر یا ریش‌­تراش استفاده کنید تا موهایی را که پشت گردنتان رشد می ­کنند، بزنید. از یک آینه­‌ دستی برای دیدن پشت سر استفاده کنید. این کار را برای خط پیشانی نیز تکرار کنید.

۱۳. بلافاصله بعد از کوتاهی، موهایتان را مدل دهید

بعد از کوتاهی، موهایتان را در حمام خیس کنید تا موهای اضافی شسته شوند. با حوله، موها را خشک کرده و طوری که دوست دارید، شانه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما