شناسهٔ خبر: 38978297 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصاویر| نوجوان 15 ساله کروات، قربانی زمین‌لرزه شد

یک پسر نوجوان 15 ساله در زمین‌لرزه صبح امروز (یکشنبه) پایتخت کرواسی جان خود را از دست داد و چندین نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک پسر نوجوان 15 ساله در زمین‌لرزه امروز (یکشنبه) شمال «زاگرب» پایتخت کروواسی جان خود را از دست داد و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، شدت زمین‌لرزه‌ صبح امروز در پایتخت کرواسی که ظاهراً به مدت 10 ثانیه ادامه داشت، به اندازه‌ای بود که مردم از ترس به خیابان‌ها آمدند و خساراتی نیز به ساختمان‌ها و خودروهایی که در خیابان‌ها پارک شده بودند، وارد آمد.

طبق این گزارش، مردم پایتخت کرواسی ساعت ۰۶:۲۳ صبح امروز به وقت محلی (۵:۲۳ به وقت گرینویچ)  با لرزه‌های شدید خانه‌هایشان به خیابان آمدند. 

با اینحال، مقام‌های کرواسی به شهروندان این کشور دستور داده که به واسطه شیوع کرونا در خانه‌های خود بمانند از هرگونه تجمع بیش از پنج نفر خودداری کنند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام، کرواسی تاکنون 206 مورد ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده و مرگ یک نفر دیگر را از زمان شیوع این ویروس تاکنون مورد تأیید قرار داده است.

انجمن زمین‌شناسی آمریکا قدرت زمین لرزه کروواسی را 5.4 ریشتر اعلام کرده است و این در حالی است که مرکز اروپایی لرزه‌نگاری مدیترانه نیز همچون مرکز علوم زمین‌شناسی آلمان اعلام کرد که قدرت زمین لرزه پایتخت کروواسی، 5.3 ریشتر بوده است که به دنبال زمین‌لرزه اول، یک زمین‌لرزه دیگری به قدرت 5.1 ریشتر به وقوع پیوسته است.

شاهدان ماجرا می‌گویند که چندین پس‌لرزه در پی وقوع اولین زمین‌لرزه با قدرت 5.3 ریشتر به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

نظر شما