شناسهٔ خبر: 38937720 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

کارشناس نظامی یمنی در گفتگو با العالم: آزادسازی مارب اولویت بعدی ارتش است

"عبدالله الجفری" کارشناس مسائل نظامی یمنی در گفتگو با شبکه العالم تاکید کرد پس از پیروزی در الجوف، تحت کنترل درآوردن اوضاع در مارب اولویت اول است.

صاحب‌خبر -

العالم-یمن

الجفری تاکید کرد عملیات پاکسازی مارب یک عملیات نظامی است که منوط به تصمیمات سیاسی است.

وی همچنین تصریح کرد: ارتش و نیروهای مردمی یمن توانایی کافی برای انجام هرگونه عملیات نظامی جهت آزادسازی استان صعده تا استان الجوف را دارند.

الجفری تاکید کرد: همه معادلات عربستان در یمن با شکست مواجه شد و نه تنها آزادسازی الجوف بلکه ناکامی استراتژی های عربستان در تحقق اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی اش در یمن بیان کننده شکست تمام معادلات عربستان در جنگ یمن است.

این کارشناس نظامی یمنی افزود: آزادسازی استان ها الجوف و مارب زمینه را برای آزادسازی دیگر استانهای شرقی یمن نیز فراهم می کند، استانهایی که عربستان، آمریکا و همپیمامانش با پیاده کردن توطئه ی "گفتگوی ملی" تلاش دارند با استفاده از آنها یمن را چندپاره و تجزیه کنند و مشابه همین توطئه با عنوان طرح جنوب عربی نیز پیشتر شکست خورد.

وی تاکید کرد: ائتلاف ضد یمن همواره به دبنال تحقق مطامع خود در عرصه های استعماری و اقتصادی است و با تلاش برای به دست گرفتن امور سیاسی در پی هموار کردن مسیر برای تحقق طمع ورزیهایش است.

الجفری تصریح کرد: استان صعده تا استان الجوف با آزادسازی الجوف تحت کنترل ارتش و نیروهای مردمی یمنی درخواهد آمد اما هدف اصلی قطع خطوط امداد رسانی و نفوذ مزدوران سعودی برای حمایت لوجستیکی از مزدوران در استان مارب است

نظر شما