شناسهٔ خبر: 38908803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم به سامانه سلامت مراجعه کنند

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از مردم خواست با مراجعه به سامانه سلامت، یاریگر بخش بهداشت و درمان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از مردم در خواست می‌شود برای پیوستن به "پویش ملی مبارزه با کرونا" به سامانه www.salamat.gov.ir مراجعه و با این کار بخش بهداشت و درمان را یاری کنند.

دکتر مهرعلیان افزود: این سامانه به منظور غربالگری و خودمراقبتی افراد در منزل و ارجاع به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت، بر اساس سطح پوشش و پیگیری بیماران غربال شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

او اضافه کرد: در این سایت مردم شرح حال خود را گزارش کنند و از این طریق می‌توان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرد.

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: در این پویش، مراکز بهداشت، با افرادی که در این مراکز پرونده سلامت دارند، تماس می‌گیرند و ضمن رصد وضعیت سلامتی آنان، آموزش‌های لازم را ارایه می‌دهند.

دکتر مهرعلیان، هدف از پویش ملی بسیج همگانی مقابله با ویروس کرونا را ارتقای دانش، نگرش و مهارت آحاد مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها و افراد شاغل در واحد‌های مختلف صنفی و اماکن، غربالگری بیماران، اجرای بهینه مراقبت در منزل، پیگیری موارد مشکوک و ترخیص شده، آموزش و حساسیت زایی و خودمراقبتی در مورد این بیماری دانست.

انتهای پیام/ک

نظر شما