شناسهٔ خبر: 38903474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش نشانان خسته اند، در خانه بمانیم

تهران- ایرنا- چهارشنبه سوری برای آتش نشانان حکایت بده بستان زردی و سرخی آتش نیست. آنها باید تمام مدت برای حوادث شب چهارشنبه آخر سال آماده باشند اما امسال آتش نشانان خسته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزها ضدعفونی نقاط مختلف شهرها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سه شیفت کاری تاب و توانی برای زحمتکشان صف اول مبارزه با کرونا باقی نگذاشته است.

نگرانی آتش نشانان امسال از سال‌های گذشته بیشتر است، حادثه دیدگان باید به بیمارستان بروند، بیمارستانی که به دلیل تجمع بیماران منبع  و مرکز شیوع ویروس مرگبار کرونا است و احتمال ابتلای حادثه دیدگان به کرونا را بیشتر می کند.

از سوی دیگر، برگزاری مراسم تجمعی چهارشنبه سوری نیز احتمال ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می دهد، بیماری ای که بحران جدی در تمام کشورهای دنیا به شمار می رود و در روزهای اخیر بیش از ۸۵۰ تن از هموطنان ما را به کام مرگ کشانده است.

رئیس سازمان آتش نشانی پردیس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از والدین در خواست می کنیم تا مانع از بیرون رفتن فرزندان خود در شب چهارشنبه آخر سال بشوند.

مهدی درفکی با بیان اینکه آتش نشانان هر روز در شیفهای کاری طولانی سطح شهر را ضد عفونی می کنند، افزود: شب چهارشنبه سوری در آماده باش هستیم و امسال با توجه به بیماری کرونا نگرانی ما بابت تجمع افراد و ابتلای آنها به بیماری کرونا بیش از پیش است.

وی با اشاره به حجم بالای کار نیروهای امدادی و درمانی خاطرنشان کرد: شهروندان باید شرایط سخت کاری آتش نشانان، پزشکان و پرستاران را درک کنند و در خانه های خود بمانند.

رئیس آتش نشانی شهر بومهن نیز ضمن گلایه از تردد شهروندان در سطح شهر بدون توجه به هشدارها خاطرنشان کرد: بنرهای متعددی در سطح شهر با تاکید به در خانه ماندن شهروندان برای  پیشگیری از ابتلا  نصب شده است اما برخی از شهروندان خطر بیماری را هنوز جدی نگرفته اند.

علی کوچکی افزود: شب چهارشنبه سوری همانند سنوات گذشته در حال آماده باش هستیم. ضد عفونی شهر آتش نشانان را خسته می کند و از مردم درخواست و انتظار همراهی و همکاری داریم.

وی با بیان اینکه خودروهای امدادی را برای شب چهارشنبه سوری تجهیز کرده ایم، اظهار داشت: بی توجهی مردم به خطر کرونا نگران کننده است و تلاش می کنیم با آمادگی کامل نیروها خطرات و سوانح احتمالی را کاهش بدهیم.

در خانه بمانید و به کادر درمانی کمک کنید

رئیس اورژانس شهرستان پردیس هم گفت: از شهروندان می خواهیم با رعایت اصول بهداشتی و حفظ جان خود، از حضور در هر تجمعی پرهیز کنند.

نادر شایان افزود: امکان ابتلای مردم در تجمعات بسیار زیاد است و با توجه به سرایت آسان ویروس کرونا، مردم باید در خانه بمانند و با این کار، به خود و کادر درمانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا، کادر درمان تحت فشار ۲۴ ساعته هستند،   تصریح کرد: شیوع بیماری فشار کاری کادر درمان را چندین برابر کرده است.

رئیس اورژانس شهرستان پردیس ادامه داد: درسال‌های  گذشته، سوانح و سوختگی زیادی در شب چهارشنبه آخر سال اتفاق می افتاد و کادر درمان با آمادگی پاسخگوی مراجعان بودند اما امسال رسیدگی به بیماران کرونایی کادر درمانی را خسته کرده است.

شایان گفت: از شهروندان درخواست و انتظار داریم تا با در خانه ماندن زنجیر ابتلا به بیماری را در این شهرستان قطع کنند.

مصرف کنندگان مواد محترقه دستگیر می‌شوند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس هم از دستگیری مصرف کنندگان مواد محترقه خبرداد و اظهار داشت: با مصرف کنندگان مواد محترقه پر سر و صدا که آسایش مردم را در روزهای پایانی سال برهم می زنند، برخورد قانونی می‌شود.

علیرضا آقاجری افزود: در شرایطی که مردم سعی می‌کنند در خانه بمانند تا از ابتلا به کرونا دور شوند، گزارش شده است که تعدادی افراد متخلف در مناطق مسکونی بومهن و پردیس اقدام به انفجارهای پرصدا و پرمخاطره برای شهروندان می کنند.

وی تاکید کرد: به نیروی انتظامی دستور داده شده است تا افراد متخلف را شناسایی و پس از دستگیری  به دادستانی پردیس معرفی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس عنوان کرد: شهروندان، مزاحمت و سلب آسایش از سوی متخلفان را در اسرع وقت  به پلیس ۱۱۰ گزارش  بدهند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵ هزار و ۳۸۹ نفر بهبود یافته و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سهم استان تهران از کل مبتلایان به ویروس کرونا به  ۴ هزار و ۴۷ نفر می رسد که بالاترین رقم در کشور است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما