شناسهٔ خبر: 38903102 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری کرونایی؛

افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری ٧۵١ تن و ٣٩ مورد نقص عضو/ جان باختن ۲ نفر/وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت

پارسینه

چهارشنبه سوری امسال با شرایط کرونایی که وجود دارد متفاوت می‌باشد و با وجود توصیه‌های زیادی که در خصوص ماندن در خانه شده است، اما باز هم از همین ساعات اولیه مصدومیت‌هایی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروب سه شنبه شب یا شب آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصهٔ اصلی آن است که متاسفانه از سنت اصلی خود دور شده و به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است و امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور برای حفظ سلامتی خود و دور ماندن از مصدومیت از هم وطنان خواسته شده است تا سلامتی خود را به خطر نیندازند. 

در ادامه برای اطلاع از اخبار لحظه به لحظه چهارشنبه سوری با پارسینه همراه باشید .

مصدومیت ۲ تکنسین اورژانس در پی انفجار ترقه دست‌ساز
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۶:۰۰

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢٢:۵٠ شب گذشته یک مورد حادثه شکسته شدن شیشه های آمبولانس بر اثر انفجار ترقه دست‌ساز به اورژانس کشور اعلام شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس در مدت زمان هفت دقیقه به محل حادثه واقع در شهرستان بهبهان، منطقه اسلام‌آباد اعزام شد.

وی ادامه داد: در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودرو آمبولانس اورژانس به علت انفجار یک ترقه دست‌ساز دچار خسارات شده و تکنسین‌ها که سرنشین این خودرو بودند نیز دچار مصدومیت شده اند. البته پس از پیگیری وضعیت عمومی تکنسین‌ها مشخص شد که حال عمومی آنها مناسب است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این دو تکنسین که دچار مصدومیت شده بودند، برای تکمیل بررسی‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند.

افزایش مصدومان چهارشنبه‌سوری به ٧۵١ تن/ ٣٩ مورد نقص عضو
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۵۹

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس آمارهای EOC اورژانس تا ساعت ٢٣:۴۵ سه‌شنبه، ٧۵١ تن بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند.

وی با بیان این که از تعداد کل، ۶١٢ نفر مرد و ١٣٩ نفر زن بوده‌اند، گفت: ۵٢٠ نفر پس از درمان ترخیص شده و بر اساس گزارش‌ها، ٣٩ نفر دچار نقص عضو شده‌اند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از تعداد مصدومان، ٢٢٠ تن از ناحیه چشم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.

خالدی با تأکید بر این که تعداد کشته‌شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری همچنان دو نفر است، افزود: تاکنون تهران با ١٩٠ مصدوم در صدر آمار بوده و پس از آن، آذربایجان غربی با ٩٣ و آذربایجان شرقی با ٨٢ مصدوم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

حمله به آمبولانس با بمب دست ساز در بهبهان
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۳:۴۹

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۳:۱۵ گفت: تاکنون ۶۰۳ نفر  مصدوم شده اند که شامل ۴۹۴ مرد و ۱۰۹ خانم هستند.

خالدی خاطرنشان کرد: همچنین به یک آمبولانس پایگاه شهری مرکز فوریت‌های پزشکی در بهبهان حین ماموریت با بمب دست ساز⁩ حمله شده است.

افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری به ۶۰۳ نفر و ۳۲ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر/وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت
 
 
مصدومیت ۶۰۳ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۳:۳۰
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۶۰۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۹۴ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن هستند و همچنین ۳۹۹ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۸۳ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۵۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان شرقی با ۷۱ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۷ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.
مصدومیت ۵۴۰ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۳:۰۳
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۵۴۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۴۷ نفر مرد و ۹۳ نفر زن هستند و همچنین ۳۵۸ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: ٣۵٨ نفر پس از درمان ترخیص شدند. همچنین بر اساس سایر گزارش‌ها، ٢٨ نفر دچار نقص عضو شدند و ١۴٩ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: تعداد جانباختگان تاکنون افزایش نیافته و همان دو مورد است.

وی در پایان اعلام کرد که تهران با ١۴١ مصدوم در صدر آمار قرار دارد و گفت: پس از تهران، آذربایجان‌غربی با ۵٨ و آذربایجان‌شرقی با ۵٢ مصدوم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۲:۵۵

«سید جلال ملکی» شامگاه سه شنبه در این باره گفت: از ساعت ۲۱ تا ۲۱: ۴۵ امشب آمار تماس های شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی معابر افزایش یافت و تا ساعت ۲۲ امشب ۱۶۰ مورد آتش سوزی معابر، فضای سبز، سطل های زباله مکانیزه و تعدادی آتش سوزی جزیی در انبارها و منازل مسکونی گزارش شد.

وی افزود: در این حوادث به فردی آسیب نرسیده اما با توجه به شب چهارشنبه سوری میزان آتش سوزی تا حدودی افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنان در مسیرهای تعیین شده مستقر هستند و از ساعت ۲۲ تعداد تماس های شهروندان مبنی بر آتش سوزی در مناطق شهر کاهش یافته است.

به گفته وی، هم اکنون در بسیاری از مناطق شهر تهران جوی آرام حاکم است.

در همین حال مرکز اورژانس تهران تا این لحظه شمار جان باختگان را ۲ نفر و مصدومان را بیش از ۳۰ نفر اعلام کرده است.

 
پلیس تهران: مشکل خاصی در شب چهارشنبه آخر سال گزارش نشده است
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۲:۲۳

تسنیم: سردار حمید هداوند با بیان اینکه موضوع ترقه‌بازی هیچ جایگاهی در آیین و سنت ما ندارد و این موضوع در سالهای اخیر مشکلات، معضلات و خسارتهای فراوانی را در پی داشته، اظهار کرد: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم در چارچوب ضوابط و مقررات نیست و همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا امنیت و آرامش مردم را فراهم کند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آماده‌باش صددرصدی پلیس پایتخت و اینکه بخشها و نقاط مختلف پایتخت توسط پلیس به طور دقیق رصد می‌شود، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در زمینه انتظامی نداشته‌ایم، متذکر شد: ایجاد مزاحمت برای مردم جرم است و افرادی که با موادمحترقه دست‌ساز و ترقه آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

افزایش مصدومان به ۳۳۰ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۲:۰۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۳۳۰ نفر از هموطنان در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری خبر داد که از این تعداد ۲۶۶ نفر مرد و ۶۴ نفر زن هستند.

همچنین ۱۹۶ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند از این تعداد ۲۱ نفر دچار نقص عضو و ۹۰ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

استان تهران با ۷۱ مصدوم در صدر آمار مصدومیت‌ها قرار دارد آذربایجان شرقی با ۳۲ معصوم و کرمانشاه بیست و نه مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

آتش‌نشانی تهران:شب چهارشنبه آخر سال ۹۸ آرام‌تر از سال‌های پیش بود
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۵۷
سید جلال ملکی در تشریح آمار حوادث اعلام شده به سازمان آتش‌نشانی تهران در شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ امشب، تماس‌های زیادی با آتش‌نشانی تهران داشتیم که تاکنون ۸۴ تماس عملیاتی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: بیشتر حوادث مربوط به آتش‌سوزی درخت، فضای سبز و سطل‌های زباله بود.

وی تصریح کرد: در بین این حوادث چند مورد آتش‌سوزی منزل روی داد که البته ارتباطی با حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال نداشت.

ملکی خاطرنشان کرد: در شب چهارشنبه آخر امسال به نسبت سال‌های گذشته شاهد وضعیت آرام‌تری هستیم.
صدمه زدن به آمبولانس‌ها، باری اضافه روی شانه‌های کادر درمان
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۴۶

ایسنا:دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: با توجه به این موضوع که مدتی است بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و کادر پیش‌بیمارستانی و درمانی به شدت در این زمینه درگیر هستند، از شهروندان درخواست می‌کنیم که چهارشنبه‌سوری را در خانه بمانند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام توصیه‌ها باز هم شاهد هستیم که افرادی طی مراسم چهارشنبه سوری مصدوم شدند. همچنین متأسفانه گاهی طی این حوادث به آمبولانس‌های اورژانس نیز صدماتی وارد می‌شود. از شهروندان می‌خواهیم در صورتی که آمبولانس دیدند، راه را برای آن را باز کنند و فکر کنند که عزیزان خودشان در این خودرو هستند. از شهروندان می‌خواهیم که مراقب باشند به آمبولانس‌های اورژانس صدمه‌ای وارد نشود؛ چراکه در این شرایط واقعا اتفاقات این‌چنینی باری اضافه روی شانه‌های کادر درمانی است.

رئیس مرکز اورژانس تهران تأکید کرد: این چهارشنبه‌سوری با سال‌های گذشته متفاوت است. باید بدانیم اگر کسی مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شود، در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌گیرد پس شهروندان باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در خانه بمانند.

افزایش آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال به ۱۸۷ نفر و ۱۵ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر
 
 
افزایش مصدومان به ۲۵۸ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۳۵
براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومن چهارشنبه آخر سال به ۲۵۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۱۶ مرد و ۴۲ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۵۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۸ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۶۳ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان‌های تهران با ۵۶ نفر، آذربایجان شرقی با ۲۵ نفر و کرمانشاه ۲۱ نفر را تشکیل می‌دهند
۷ نفر بر اثر آتش سوزی مصدوم شدند
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۳۰

باشگاه خبرنگاران:مدرسی رییس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه  گفت: از این تعداد ۵ نفر در کرمانشاه، یک نفر در اسلام آباد غرب و یک در مصدوم شدن ۷ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان کرمانشاهسنقر و کلیایی بوده است.

او  اظهار داشت: متاسفانه حادثه مربوط به سنقر منجر به قطع انگشت شست دست جوانی ۲۲ ساله شده است.

انفجار در محله غیاثی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۱:۱۰

انفجار در منزلی در محله غیاثی منجر به مصدومیت خانم ۲۶ ساله و تخریب دو خودرو منجر شد

افزایش مصدومان به ۱۸۷ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۴۹
براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومن چهارشنبه آخر سال به ۱۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۹ مرد و ۲۸ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۰۱ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۵ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۴۲ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان‌های تهران با ۳۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۱۹ نفر و آذربایجان غربی با ۱۵ نفر را تشکیل می‌دهند
پلیس در آماده باش صددرصدی است
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۴۳

فارس:سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که ماموران پلیس تهران در تمام نقاط مستقر بوده و به صورت آماده باش صد در صد هستند اعلام کرد: برخورد با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه رعب و وحشت ایجاد کرده و آرامش روحی و روانی مردم را به مخاطره بیندازد در دستور کار ویژه پلیس بوده و ماموران بلافاصله برخورد خواهند کرد.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی در تهران نداشته ایم و ماموران پلیس در سلامت هستند.

افزایش آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال به ۱۴۰ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۳۰

ایلنا:«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال گفت: براساس گزارش MOH-EOC تا ساعت ۲۰:۱۵ کل مصدومان در سراسر کشور ۱۴۰ نفر شامل ۱۲۲ مرد و ۱۸خانم بوده است. 

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند. همچنین ۱۲ نفر دچار قطع عضو شده و به چشم ۲۷ نفر آسیب وارد شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور تاکنون ۱ مرد ۲۳ ساله- در اسلامشهر جان خود را از دست داده است، تصریح کرد: بیشترین مصدوم در استان های تهران با ۲۰ مصدوم، کردستان با ۱۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۱۴ مصدوم گزارش شده است. 

درخواست آتشنشانی از مردم: در خانه بمانید/ بالن‌های آرزو هم خطرناکند
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۲۰

ایسنا:سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه حریق یا حادثه‌  آتش سوزی مرتبط با چهارشنبه سوری رخ نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌ها و شرایط فعلی بار دیگر نیز از شهروندان درخواست می‌کنیم که در خانه بمانند و مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار نکنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه برخی از شهروندان شب چهارشنبه‌سوری از داخل خانه‌هایشان بالن آرزو روشن می‌کنند، گفت: روشن کردن این بالن و فرستادن آنها به هوا نیز خطرات خودش را دارد و در فضای شهری جایز نیست چراکه ممکن است این بالن‌ها روی شاخه درختان فرود آمده و باعث وقوع آتش‌سوزی شوند.

وی ادامه داد: در واقع این بالن‌ها برای شهرها نیستند و باید در فضاهای باز استفاده شوند.

مصدومیت ۱۳ نفر در حوادث آخرین چهارشنبه سال در تهران
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۰۵

ایلنا:«پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران  درباره آخرین آمار مصدومان از ساعت ۱۴:۵۸ تا ساعت ۱۹:۲۴ گفت: تاکنون ۱۳ مصدوم شامل ۱۲ آقا و یک خانم در حوادث آخرین چهارشنبه سال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یک نفر آقا ۲۲ ساله جان خود را از دست داده است، ادامه داد: این فرد مجهول الهویه بود. همچنین  ۱۰ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و دو نفر نیز در محل درمان شده اند. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: این مصدومان به ترتیب ۷ نفر بیمارستان مطهری، دو نفر بیمارستان فارابی و یک نفر به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل شده اند.  

 
کودک خردسال یکی از مراجعان بیمارستان شهید مطهری
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۲۰:۰۳

در تازه ترین مراجعه شهروندان مصدوم در چهارشنبه آخر سال کودک خردسالی که قسمت های مختلف بدن وی دچار سوختگی شده بود به اورژانس بیمارستان شهید مطهری منتقل شد.

افزایش آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال به ۵۴۰ نفر و ۲۸ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر/وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت
 
 
چهارشنبه‌سوری امسال اولین قربانی خود را گرفت
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۹:۵۷

ایسنا:مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی که درباره حوادث چهارشنبه‌سوری داشتیم، مطلع شدیم که تاکنون یک جوان ۲۲ ساله که آقایی مجهول‌الهویه است، بر اثر حادثه‌های چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۹:۳۰ روز جاری، حوادث چهارشنبه‌سوری ۸۶ مصدوم بر جای گذاشته است.

وی با بیان این که این آمار در سطح کشور است، گفت: متأسفانه علی‌رغم تمام توصیه‌ها، تاکنون ۸۶ تن مصدوم شدند که از این تعداد ۳۴ نفر از آن‌ها درمان و ترخیص شده‌اند.

خالدی ‌افزود: ۱۰ نفر دچار نقص عضو و ۱۵ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند.

آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری به ۵۴ نفر رسید
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۹:۴۵

مهر:مجتبی خالدی، گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۵۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که ۲۰ تن از آنها درمان و ترخیص شده اند.

وی با اعلام اینکه ۵۱ نفر از مصدومان مرد و ۳ نفر خانم بوده اند، افزود: ۸ نفر از مصدومان دچار نقص عضو و ۱۱ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده اند.

پرتاب ترقه در اسلامشهر مرد ۵۰ ساله را از ناحیه چشم مصدوم کرد
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۸:۵۵

ایرنا:«پیمان صابریان» عصر سه شنبه گفت: ساعت ۱۴:۴۸ امروز این حادثه در چهاردانگه اسلامشهر به سامانه ۱۱۵ اعلام که بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه مردی ۵۰ ساله که در حال تردد بود بدلیل پرتاب نارنجک دستی از ناحیه چشم آسیب دید.

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: این فرد مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان فارابی تهران منتقل شد.

وی از شهروندان خواست که امشب از مواد محترقه استفاده نکنند چرا که تیم های درمانی در مراکز درمانی مشغول مداوای بیماران کرونایی است و بار سنگینی را به پرستاران و پزشکان در این شرایط وارد می کند.

افزایش مصدومان به ۳۱ نفر
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۷:۲۶

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون ۳۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شده و ۱۲ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا کنون ۷ نفر دچار نقص عضو و ۴ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

برخورد قانونی پلیس با مخلان نظم و امنیت
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۷:۰۱

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می‌روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آن‌ها و خانواده هایشان سخت می‌شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک‌های دستی و ترقه به بیرون از خانه می‌کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودرو‌ها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان‌ها محتمل است.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند؛ چرا که ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.

سوختگی دست ۵ نفر با الکل
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۶:۴۱

مصطفی دهمرده، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تاکنون یک مورد بیمار سوختگی که جوانی ۲۵ ساله است در اثر سوختگی ناشی از چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان منتقل شده است.

وی ادامه داد: این فرد از ناحیه چشم و بدن دچار سوختگی و از از ناحیه دست نیز دچار شکستگی شده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری خاطر نشان کرد: ۵ مورد سوختگی نیز به دلیل شستشو وضدعفونی کردن افراد با الکل در داخل خانه و در مجاورت با بخاری صورت گرفته است.

انفجار مواد محترقه ۶ مصدوم برجا گذاشت
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۶:۳۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: تا این لحظه انفجار مواد محترقه ۶ مصدوم برجا گذاشته است.


مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۶ نفر در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی گفت: دو نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

خالدی توصیه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم از تجمع و انفجار مواد محترقه پرهیز کنند تا از این طریق باری از دوش کادر درمانی برداشته شود.

مصدومیت مرد ۲۵ ساله+ عکس
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۶:۱۲

مراجعه مرد ۲۵ ساله به اورژانس که به علت انفجار نارنجک و شکستگی دست و آسیب به چشم ها دچار مصدومیت شده بود.

انفجار در منطقه مهر آباد جنوبی/ انفجار ترقه در ساختمان مسکونی
 
 
انفجار ترقه در ساختمان مسکونی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۶:۰۹

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انفجار موادمحترفه در ساختمان مسکونی پنج طبقه خبر داد.

سید جلال ملکی با اعلام خبر انفجار در ساختمان مسکونی در محله مهرآباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در محله مهرآباد جنوبی، خیابان طالقانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۳۳ به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی بود که در بالکن یکی از واحد‌ها در طبقه سوم، پسربچه‌ای حدوداً ۱۱ ساله مشغول تهیه و بازی با موادمحترقه دست‌ساز بود.

وی تصریح کرد: به یک‌باره یکی از این ترقه‌ها ضمن شعله‌وری، منفجر و صدای نسبتاً شدیدی در محل حادثه ایجاد شده بود.

به گفته ملکی، خوشبختانه این پسر به دلیل قرار گرفتن در قسمت در ورودی بالکن، به سرعت وارد اتاق شده و مصدوم نشده بود.

به گزارش تسنیم؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران عنون کرد: این حادثه خوشبختانه منجر به تخریب یا آسیب به ساختمان نشد، اما موج انفجار در فضا ایجاد شده و آثار موادمحترقه روی کف بالکن مشهود بود.

وی با بیان اینکه در نهایت محل حادثه تحویل مالک شد، عنوان کرد: خانواده‌ها در ساعات باقی‌مانده بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، زیرا در صورت بروز حادثه، مصدومیت افراد و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد.

عامل انتشار کرونا نباشیم
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۵:۳۹

سازمان آتش نشانی شهر تهران با انتشار پوستری از شهروندان خواسته است تا امشب عامل انتشار کرونا نباشند و در خانه بمانند.

انفجار در منطقه مهر آباد جنوبی
 
 
پلیس راهور: خودور‌های هنجارشکن به پارکینگ منتقل می‌شود
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۵:۳۷

تسنیم/ رئیس پلیس راهور از برخورد جدی با خودرو‌هایی خبر داد که راننده یا سرنشین آن‌ها در شب چهارشنبه آخر سال برای دیگر شهروندان ایجاد مزاحمت کنند.
 سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه مأموران پلیس راهور از بعدازظهر امروز به صورت صددرصد آماده‌باش در معابر پایتخت حضور خواهند داشت، اظهار کرد: توصیه پلیس راهور به شهروندان این است که هم به خاطر مخاطرات احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال و هم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حتی‌المقدور در این شب از منازل خود خارج نشوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: همکاران من ضمن رصد رفتار رانندگان و سرنشینان خودروها، با اقدامات خارج از عرف در حوزه رفتار‌های ترافیکی مانند لایی‌کشی، حرکات خطرناک و مارپیچ برخورد کرده و خودرو‌های متخلف به پارکینگ هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت پرتاب اشیاء محترقه و خطرناک از داخل خودرو توسط سرنشین یا راننده یا ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان و شهروندان، خودرو‌های مذکور توقیف شده، به پارکینگ منتقل می‌شود و حتماً برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

انفجار مواد محترقه در محله مهرآباد جنوبی
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۵:۳۵

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار مواد محترقه در منطقه مهرآباد جنوبی خبر داد.

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: ساعت ٢٢:۵٠ شب گذشته یک مورد حادثه شکسته شدن شیشه های آمبولانس بر اثر انفجار ترقه دست‌ساز به اورژانس کشور اعلام شد که بلافاصله یک دستگاه آمبولانس در مدت زمان هفت دقیقه به محل حادثه واقع در شهرستان بهبهان، منطقه اسلام‌آباد اعزام شد.

وی ادامه داد: در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودرو آمبولانس اورژانس به علت انفجار یک ترقه دست‌ساز دچار خسارات شده و تکنسین‌ها که سرنشین این خودرو بودند نیز دچار مصدومیت شده اند. البته پس از پیگیری وضعیت عمومی تکنسین‌ها مشخص شد که حال عمومی آنها مناسب است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این دو تکنسین که دچار مصدومیت شده بودند، برای تکمیل بررسی‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند.

مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس آمارهای EOC اورژانس تا ساعت ٢٣:۴۵ سه‌شنبه، ٧۵١ تن بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند.

وی با بیان این که از تعداد کل، ۶١٢ نفر مرد و ١٣٩ نفر زن بوده‌اند، گفت: ۵٢٠ نفر پس از درمان ترخیص شده و بر اساس گزارش‌ها، ٣٩ نفر دچار نقص عضو شده‌اند.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از تعداد مصدومان، ٢٢٠ تن از ناحیه چشم دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند.

خالدی با تأکید بر این که تعداد کشته‌شدگان حوادث چهارشنبه‌سوری همچنان دو نفر است، افزود: تاکنون تهران با ١٩٠ مصدوم در صدر آمار بوده و پس از آن، آذربایجان غربی با ٩٣ و آذربایجان شرقی با ٨٢ مصدوم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۳:۱۵ گفت: تاکنون ۶۰۳ نفر  مصدوم شده اند که شامل ۴۹۴ مرد و ۱۰۹ خانم هستند.

خالدی خاطرنشان کرد: همچنین به یک آمبولانس پایگاه شهری مرکز فوریت‌های پزشکی در بهبهان حین ماموریت با بمب دست ساز⁩ حمله شده است.

افزایش آمار مصدومان چهارشنبه سوری به ۶۰۳ نفر و ۳۲ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر/وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت
 
 
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۶۰۳ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۹۴ نفر مرد و ۱۰۹ نفر زن هستند و همچنین ۳۹۹ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

از این تعداد ۳۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۸۳ نفر و مصدومیت چشمی مواجه شدند تهران با ۱۵۰ مصدوم بیشترین تعداد مصدومان را دارد و پس از آن آذربایجان شرقی با ۷۱ مصدوم و آذربایجان غربی با ۶۷ مصدوم در رده‌های بعدی هستند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تاکنون ۵۴۰ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که از این تعداد ۴۴۷ نفر مرد و ۹۳ نفر زن هستند و همچنین ۳۵۸ نفر از این افراد پس از درمان از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: ٣۵٨ نفر پس از درمان ترخیص شدند. همچنین بر اساس سایر گزارش‌ها، ٢٨ نفر دچار نقص عضو شدند و ١۴٩ نفر از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: تعداد جانباختگان تاکنون افزایش نیافته و همان دو مورد است.

وی در پایان اعلام کرد که تهران با ١۴١ مصدوم در صدر آمار قرار دارد و گفت: پس از تهران، آذربایجان‌غربی با ۵٨ و آذربایجان‌شرقی با ۵٢ مصدوم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

«سید جلال ملکی» شامگاه سه شنبه در این باره گفت: از ساعت ۲۱ تا ۲۱: ۴۵ امشب آمار تماس های شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی معابر افزایش یافت و تا ساعت ۲۲ امشب ۱۶۰ مورد آتش سوزی معابر، فضای سبز، سطل های زباله مکانیزه و تعدادی آتش سوزی جزیی در انبارها و منازل مسکونی گزارش شد.

وی افزود: در این حوادث به فردی آسیب نرسیده اما با توجه به شب چهارشنبه سوری میزان آتش سوزی تا حدودی افزایش داشته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنان در مسیرهای تعیین شده مستقر هستند و از ساعت ۲۲ تعداد تماس های شهروندان مبنی بر آتش سوزی در مناطق شهر کاهش یافته است.

به گفته وی، هم اکنون در بسیاری از مناطق شهر تهران جوی آرام حاکم است.

در همین حال مرکز اورژانس تهران تا این لحظه شمار جان باختگان را ۲ نفر و مصدومان را بیش از ۳۰ نفر اعلام کرده است.

 

تسنیم: سردار حمید هداوند با بیان اینکه موضوع ترقه‌بازی هیچ جایگاهی در آیین و سنت ما ندارد و این موضوع در سالهای اخیر مشکلات، معضلات و خسارتهای فراوانی را در پی داشته، اظهار کرد: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم در چارچوب ضوابط و مقررات نیست و همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا امنیت و آرامش مردم را فراهم کند.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به آماده‌باش صددرصدی پلیس پایتخت و اینکه بخشها و نقاط مختلف پایتخت توسط پلیس به طور دقیق رصد می‌شود، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد کسی به امنیت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکل خاصی در زمینه انتظامی نداشته‌ایم، متذکر شد: ایجاد مزاحمت برای مردم جرم است و افرادی که با موادمحترقه دست‌ساز و ترقه آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۳۳۰ نفر از هموطنان در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری خبر داد که از این تعداد ۲۶۶ نفر مرد و ۶۴ نفر زن هستند.

همچنین ۱۹۶ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند از این تعداد ۲۱ نفر دچار نقص عضو و ۹۰ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

استان تهران با ۷۱ مصدوم در صدر آمار مصدومیت‌ها قرار دارد آذربایجان شرقی با ۳۲ معصوم و کرمانشاه بیست و نه مصدوم در رده‌های بعدی هستند.

سید جلال ملکی در تشریح آمار حوادث اعلام شده به سازمان آتش‌نشانی تهران در شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ امشب، تماس‌های زیادی با آتش‌نشانی تهران داشتیم که تاکنون ۸۴ تماس عملیاتی شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: بیشتر حوادث مربوط به آتش‌سوزی درخت، فضای سبز و سطل‌های زباله بود.

وی تصریح کرد: در بین این حوادث چند مورد آتش‌سوزی منزل روی داد که البته ارتباطی با حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال نداشت.

ملکی خاطرنشان کرد: در شب چهارشنبه آخر امسال به نسبت سال‌های گذشته شاهد وضعیت آرام‌تری هستیم.

ایسنا:دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: با توجه به این موضوع که مدتی است بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و کادر پیش‌بیمارستانی و درمانی به شدت در این زمینه درگیر هستند، از شهروندان درخواست می‌کنیم که چهارشنبه‌سوری را در خانه بمانند.

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام توصیه‌ها باز هم شاهد هستیم که افرادی طی مراسم چهارشنبه سوری مصدوم شدند. همچنین متأسفانه گاهی طی این حوادث به آمبولانس‌های اورژانس نیز صدماتی وارد می‌شود. از شهروندان می‌خواهیم در صورتی که آمبولانس دیدند، راه را برای آن را باز کنند و فکر کنند که عزیزان خودشان در این خودرو هستند. از شهروندان می‌خواهیم که مراقب باشند به آمبولانس‌های اورژانس صدمه‌ای وارد نشود؛ چراکه در این شرایط واقعا اتفاقات این‌چنینی باری اضافه روی شانه‌های کادر درمانی است.

رئیس مرکز اورژانس تهران تأکید کرد: این چهارشنبه‌سوری با سال‌های گذشته متفاوت است. باید بدانیم اگر کسی مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شود، در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌گیرد پس شهروندان باید برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان در خانه بمانند.

افزایش آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال به ۱۸۷ نفر و ۱۵ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر
 
 
براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومن چهارشنبه آخر سال به ۲۵۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۱۶ مرد و ۴۲ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۵۴ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۸ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۶۳ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان‌های تهران با ۵۶ نفر، آذربایجان شرقی با ۲۵ نفر و کرمانشاه ۲۱ نفر را تشکیل می‌دهند

باشگاه خبرنگاران:مدرسی رییس اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه  گفت: از این تعداد ۵ نفر در کرمانشاه، یک نفر در اسلام آباد غرب و یک در مصدوم شدن ۷ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه در استان کرمانشاهسنقر و کلیایی بوده است.

او  اظهار داشت: متاسفانه حادثه مربوط به سنقر منجر به قطع انگشت شست دست جوانی ۲۲ ساله شده است.

انفجار در منزلی در محله غیاثی منجر به مصدومیت خانم ۲۶ ساله و تخریب دو خودرو منجر شد

براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تعداد مصدومن چهارشنبه آخر سال به ۱۸۷ نفر رسید که از این تعداد ۱۵۹ مرد و ۲۸ نفر زنان هستند.

این در حالی است که از این تعداد ۱۰۱ نفر درمان و ترخیص شده اند و از سوی دیگر هم ۱۵ نفر دچار نقص عضو شده اند.

همچنین به ۴۲ نفر از ناحیه چشم آسیب وارد شده و متاسفانه ۲ نفر هم تا این لحظه فوت کرده اند که یک نفر مرد ۲۳ ساله در اسلامشهر بوده و دیگری مرد ۲۰ ساله در تهران.

بیشترین مصدوم در استان‌های تهران با ۳۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۱۹ نفر و آذربایجان غربی با ۱۵ نفر را تشکیل می‌دهند

فارس:سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که ماموران پلیس تهران در تمام نقاط مستقر بوده و به صورت آماده باش صد در صد هستند اعلام کرد: برخورد با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه رعب و وحشت ایجاد کرده و آرامش روحی و روانی مردم را به مخاطره بیندازد در دستور کار ویژه پلیس بوده و ماموران بلافاصله برخورد خواهند کرد.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه مشکلی در تهران نداشته ایم و ماموران پلیس در سلامت هستند.

ایلنا:«مجتبی خالدی» سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال گفت: براساس گزارش MOH-EOC تا ساعت ۲۰:۱۵ کل مصدومان در سراسر کشور ۱۴۰ نفر شامل ۱۲۲ مرد و ۱۸خانم بوده است. 

وی ادامه داد: تاکنون ۵۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند. همچنین ۱۲ نفر دچار قطع عضو شده و به چشم ۲۷ نفر آسیب وارد شده است. 

سخنگوی اورژانس کشور تاکنون ۱ مرد ۲۳ ساله- در اسلامشهر جان خود را از دست داده است، تصریح کرد: بیشترین مصدوم در استان های تهران با ۲۰ مصدوم، کردستان با ۱۷ مصدوم و آذربایجان غربی با ۱۴ مصدوم گزارش شده است. 

ایسنا:سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه حریق یا حادثه‌  آتش سوزی مرتبط با چهارشنبه سوری رخ نداده است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌ها و شرایط فعلی بار دیگر نیز از شهروندان درخواست می‌کنیم که در خانه بمانند و مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار نکنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به اینکه برخی از شهروندان شب چهارشنبه‌سوری از داخل خانه‌هایشان بالن آرزو روشن می‌کنند، گفت: روشن کردن این بالن و فرستادن آنها به هوا نیز خطرات خودش را دارد و در فضای شهری جایز نیست چراکه ممکن است این بالن‌ها روی شاخه درختان فرود آمده و باعث وقوع آتش‌سوزی شوند.

وی ادامه داد: در واقع این بالن‌ها برای شهرها نیستند و باید در فضاهای باز استفاده شوند.

ایلنا:«پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران  درباره آخرین آمار مصدومان از ساعت ۱۴:۵۸ تا ساعت ۱۹:۲۴ گفت: تاکنون ۱۳ مصدوم شامل ۱۲ آقا و یک خانم در حوادث آخرین چهارشنبه سال گزارش شده است.

وی با بیان اینکه یک نفر آقا ۲۲ ساله جان خود را از دست داده است، ادامه داد: این فرد مجهول الهویه بود. همچنین  ۱۰ نفر از مصدومان به بیمارستان منتقل شده و دو نفر نیز در محل درمان شده اند. 

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: این مصدومان به ترتیب ۷ نفر بیمارستان مطهری، دو نفر بیمارستان فارابی و یک نفر به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل شده اند.  

 

در تازه ترین مراجعه شهروندان مصدوم در چهارشنبه آخر سال کودک خردسالی که قسمت های مختلف بدن وی دچار سوختگی شده بود به اورژانس بیمارستان شهید مطهری منتقل شد.

افزایش آمار مصدومان آخرین چهارشنبه سال به ۵۴۰ نفر و ۲۸ قطع عضو/ جان باختن ۲ نفر/وقوع ۱۶۰ آتش سوزی در پایتخت
 
 

ایسنا:مجتبی خالدی در این باره اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی که درباره حوادث چهارشنبه‌سوری داشتیم، مطلع شدیم که تاکنون یک جوان ۲۲ ساله که آقایی مجهول‌الهویه است، بر اثر حادثه‌های چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۹:۳۰ روز جاری، حوادث چهارشنبه‌سوری ۸۶ مصدوم بر جای گذاشته است.

وی با بیان این که این آمار در سطح کشور است، گفت: متأسفانه علی‌رغم تمام توصیه‌ها، تاکنون ۸۶ تن مصدوم شدند که از این تعداد ۳۴ نفر از آن‌ها درمان و ترخیص شده‌اند.

خالدی ‌افزود: ۱۰ نفر دچار نقص عضو و ۱۵ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند.

مهر:مجتبی خالدی، گفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه ۵۴ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شدند که ۲۰ تن از آنها درمان و ترخیص شده اند.

وی با اعلام اینکه ۵۱ نفر از مصدومان مرد و ۳ نفر خانم بوده اند، افزود: ۸ نفر از مصدومان دچار نقص عضو و ۱۱ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شده اند.

ایرنا:«پیمان صابریان» عصر سه شنبه گفت: ساعت ۱۴:۴۸ امروز این حادثه در چهاردانگه اسلامشهر به سامانه ۱۱۵ اعلام که بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه مردی ۵۰ ساله که در حال تردد بود بدلیل پرتاب نارنجک دستی از ناحیه چشم آسیب دید.

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد: این فرد مصدوم پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان فارابی تهران منتقل شد.

وی از شهروندان خواست که امشب از مواد محترقه استفاده نکنند چرا که تیم های درمانی در مراکز درمانی مشغول مداوای بیماران کرونایی است و بار سنگینی را به پرستاران و پزشکان در این شرایط وارد می کند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون ۳۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شده و ۱۲ نفر پس از درمان ترخیص شده‌اند.

وی افزود: همچنین تا کنون ۷ نفر دچار نقص عضو و ۴ نفر آسیب چشمی دیده‌اند.

سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: صلاح مردم است که امسال برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در خانه بمانند و جشن چهارشنبه آخر سال را در کنار اعضای خانواده برگزار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: شهروندانی که در این شرایط از خانه بیرون می‌روند احتمال دارد با توجه به شیوع کروناویروس به این بیماری مبتلا شوند و شرایط برای آن‌ها و خانواده هایشان سخت می‌شود و در نگاه دیگر با توجه به اینکه جوانان و نوجوانان برای خالی کردن هیجانات خود اقدام به پرت کردن نارنجک‌های دستی و ترقه به بیرون از خانه می‌کنند احتمال آسیب دیدن مردم یا تخریب خودرو‌ها و آتش گرفتن درختان کنار خیابان‌ها محتمل است.

سردار ظهیری خاطرنشان کرد: پلیس در صورت مشاهده افرادی که اقدام به برگزاری مراسم چهارشنبه سوری کنند طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌کند و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه اقدام و مشکلی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند؛ چرا که ماموران برای خدمت رسانی به مردم در آمادگی کامل قرار دارند تا بتوانند آرامش و امنیت را برای مردم ایجاد کنند.

مصطفی دهمرده، رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری گفت: تاکنون یک مورد بیمار سوختگی که جوانی ۲۵ ساله است در اثر سوختگی ناشی از چهارشنبه آخر سال به این بیمارستان منتقل شده است.

وی ادامه داد: این فرد از ناحیه چشم و بدن دچار سوختگی و از از ناحیه دست نیز دچار شکستگی شده است.

رئیس بیمارستان سوختگی شهید مطهری خاطر نشان کرد: ۵ مورد سوختگی نیز به دلیل شستشو وضدعفونی کردن افراد با الکل در داخل خانه و در مجاورت با بخاری صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آمار مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: تا این لحظه انفجار مواد محترقه ۶ مصدوم برجا گذاشته است.


مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۶ نفر در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

وی گفت: دو نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

خالدی توصیه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم از تجمع و انفجار مواد محترقه پرهیز کنند تا از این طریق باری از دوش کادر درمانی برداشته شود.

مراجعه مرد ۲۵ ساله به اورژانس که به علت انفجار نارنجک و شکستگی دست و آسیب به چشم ها دچار مصدومیت شده بود.

انفجار در منطقه مهر آباد جنوبی/ انفجار ترقه در ساختمان مسکونی
 
 

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از انفجار موادمحترفه در ساختمان مسکونی پنج طبقه خبر داد.

سید جلال ملکی با اعلام خبر انفجار در ساختمان مسکونی در محله مهرآباد، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی در محله مهرآباد جنوبی، خیابان طالقانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه شماره ۳۳ به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی بود که در بالکن یکی از واحد‌ها در طبقه سوم، پسربچه‌ای حدوداً ۱۱ ساله مشغول تهیه و بازی با موادمحترقه دست‌ساز بود.

وی تصریح کرد: به یک‌باره یکی از این ترقه‌ها ضمن شعله‌وری، منفجر و صدای نسبتاً شدیدی در محل حادثه ایجاد شده بود.

به گفته ملکی، خوشبختانه این پسر به دلیل قرار گرفتن در قسمت در ورودی بالکن، به سرعت وارد اتاق شده و مصدوم نشده بود.

به گزارش تسنیم؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران عنون کرد: این حادثه خوشبختانه منجر به تخریب یا آسیب به ساختمان نشد، اما موج انفجار در فضا ایجاد شده و آثار موادمحترقه روی کف بالکن مشهود بود.

وی با بیان اینکه در نهایت محل حادثه تحویل مالک شد، عنوان کرد: خانواده‌ها در ساعات باقی‌مانده بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، زیرا در صورت بروز حادثه، مصدومیت افراد و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای پیش خواهد آمد.

سازمان آتش نشانی شهر تهران با انتشار پوستری از شهروندان خواسته است تا امشب عامل انتشار کرونا نباشند و در خانه بمانند.

انفجار در منطقه مهر آباد جنوبی
 
 

تسنیم/ رئیس پلیس راهور از برخورد جدی با خودرو‌هایی خبر داد که راننده یا سرنشین آن‌ها در شب چهارشنبه آخر سال برای دیگر شهروندان ایجاد مزاحمت کنند.
 سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه مأموران پلیس راهور از بعدازظهر امروز به صورت صددرصد آماده‌باش در معابر پایتخت حضور خواهند داشت، اظهار کرد: توصیه پلیس راهور به شهروندان این است که هم به خاطر مخاطرات احتمالی در شب چهارشنبه آخر سال و هم به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، حتی‌المقدور در این شب از منازل خود خارج نشوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: همکاران من ضمن رصد رفتار رانندگان و سرنشینان خودروها، با اقدامات خارج از عرف در حوزه رفتار‌های ترافیکی مانند لایی‌کشی، حرکات خطرناک و مارپیچ برخورد کرده و خودرو‌های متخلف به پارکینگ هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت پرتاب اشیاء محترقه و خطرناک از داخل خودرو توسط سرنشین یا راننده یا ایجاد مزاحمت برای سایر رانندگان و شهروندان، خودرو‌های مذکور توقیف شده، به پارکینگ منتقل می‌شود و حتماً برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران از انفجار مواد محترقه در منطقه مهرآباد جنوبی خبر داد.

 

 

 

نظر شما