شناسهٔ خبر: 38892865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

۸۳ هزار زندانی به مرخصی رفته‌اند

صاحب‌خبر -

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد که تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در آخرین جلسه شورای عالی قوه قضائیه در سال ۹۸ با تأکید بر لزوم بررسی عملکرد دستگاه قضایی در سال گذشته و ارائه گزارش آن به مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را به عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند و همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضائیه خود را موظف به تلاش برای تحقق این شعار می‌دانستند.
رئیس قوه قضائیه با بیان این که همکاران قوه قضائیه در سراسر کشور و سازمان‌های وابسته، اقدامات بسیار خوب و قابل تقدیری در حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران و رونق تولید و رفع موانع آن انجام دادند، یکی از موانع تولید را فساد عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی در طول سال گذشته حرکت ارزشمندی در جهت مبارزه با فساد انجام داده است. رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این که امروز تقویت بخش دفاع بیولوژیک کشور آمادگی برای پدافند غیرعامل در این حوزه ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: یقین داریم حضور نیروهای مسلح در کنار دولت و مردم مانند همه عرصه‌ها منشاء برکات زیادی خواهد بود، جلوه‌های ماندگاری را به نمایش خواهد گذاشت و گشایش جدی در امور ایجاد خواهد کرد.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان پزشکی قانونی به استقبال مردم از طرح خودارزیابی بیماری کرونا اشاره کرده و با ارائه آماری در این زمینه، طرح مذکور را برای مدیریت هرچه بهتر اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش میزان ابتلا به کرونا موثر دانست.
رئیسی نیز در واکنش به گزارش رئیس سازمان پزشکی قانونی، ضمن تشکر از رسانه‌ها و خصوصاً رسانه ملّی در جهت آگاه سازی افکارعمومی نسبت به شیوه‌های پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، گفت: این که می‌بایست مردم را به همکاری برای مقابله با این ویروس تشویق کنیم امری ضروری است، اما هم جامعه پزشکی و هم رسانه‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که این هشدارها نباید به مرحله‌ای برسد که در جامعه ایجاد وحشت کند. رئیس سازمان زندان‌ها نیز در گزارش خود از وضعیت زندان‌ها اعلام کرد: پیرو بخشنامه رئیس قوه قضائیه و تلاش شبانه روزی مجموعه قضایی کشور تاکنون امکان مرخصی ۸۳ هزار زندانی فراهم شده و این افراد به مرخصی رفته اند. رئیس قوه قضائیه هم با اشاره به اقدام صورت گرفته در اعطای مرخصی به ۸۳ هزار زندانی، خطاب به رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در اجرای بخشنامه صادره در این خصوص واقعاً کاری جهادی صورت گرفت؛ چرا که دریافت سند و وثیقه و اجرای فرایندهای قضایی برای این تعداد در مدتی کوتاه، نیازمند یک همت بزرگ و تلاش شبانه روزی است و من به نوبه خود از همکاران عزیز تشکر می‌کنم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما