شناسهٔ خبر: 38891993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

محمدعلی الحوثی:

آمریکا مسئولیت شیوع کرونا در یمن را بپذیرد

عضو ارشد جنبش انصارالله با اشاره به اینکه کشور‌های متجاوز عمدا هیچگونه اقدامات پیشگیرانه در مناطق تحت اشغال خود در یمن انجام نمی‌دهند، گفت: آمریکا، عربستان و امارات و هم‌پیمانان آن‌ها باید مسئولیت پیامد‌های ناشی از شیوع کرونا در یمن را بپذیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدعلی الحوثی» عضو ارشد جنبش انصارالله و رئیس کمیته انقلاب یمن روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: کرونا ساخت آمریکاست و کسانی‌که ملت یمن را به سلاح‌های خود به قتل می‌رسانند، ابایی از کشتن یمنی‌ها با هزینه کمتر را ندارند.

وی عربستان و امارات را مسئول شیوع ویروس کرونا در یمن دانست و گفت: آمریکا، عربستان و امارات و هم‌پیمانان آن‌ها باید مسئولیت پیامد‌های ناشی از شیوع کرونا در یمن و و همچنین پیامد‌های ناشی از جنگ و محاصره را بپذیرند.

عضو ارشد جنبش انصارالله تصریح کرد: آمریکا علاوه بر مخالفت با توقف جنگ و محاصره ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، خواستار توقف کمک‌های انسان‌دوستانه است.

الحوثی ادامه داد: کشور‌های متجاوز عمدا هیچگونه اقدامات پیشگیرانه در مناطق تحت اشغال خود در یمن انجام نمی‌دهند؛ گویا چیزی به نام ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا نکرده است.

وی تاکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش مسئول هرگونه شرایط بهداشتی یمن هستند؛ زیرا مسیر‌های زمینی، هوایی و دریایی یمن تحت کنترل آن‌ها است.

عضو ارشد جنبش انصارالله در پایان خاطرنشان کرد: ائتلاف سعودی که طی ماه‌های گذشته حداکثر مجوز یک پرواز در یمن را صادر می‌کرد، اکنون در شرایطی که همه کشور‌ها فرودگاه‌های خود را به‌دلیل مقابله با کرونا بسته‌اند، صدور اجازه فرود چهار پرواز در یمن آن هم در یک روز را می‌دهد که این یکی دیگر از اقدامات خبیثانه متجاوزان است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما