شناسهٔ خبر: 38890758 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انصارالله: ائتلاف سعودی مسوول شیوع کرونا در یمن خواهد بود

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی سیاسی یمن، ائتلاف آمریکایی سعودی را مسوول ابتلای احتمالی مردم این کشور به ویروس کرونا عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش المسیره یمن، «محمدعلی الحوثی» دوشنبه شب گفت: کشورهای متجاوز در مناطقی که اشغال کردند به صورت عمدی اقدامات احتیاطی، فوق العاده و قرنطینه را در رابطه با ویروس کرونا انجام نمی‌دهند؛ گویی خبر ندارند که شیوع ویروسی به اسم کرونا در جهان رو به گسترش است!

وی افزود: کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آنها اقدامات احتیاطی برای شهروندان خود اعمال و از هر گونه سفر و تحرک جلوگیری می‌کنند؛ پس چگونه در شرایط کنونی اجازه داده‌اند چهار پرواز وارد یمن شود در حالی که پروازها در اکثر کشورهای جهان متوقف شده است؟

عضو شورای عالی سیاسی یمن ادامه داد: صدور اجازه فرود چهار پرواز به یمن، آن هم در یک روز، اقدامی خبیثانه از سوی متجاوزان ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آنهاست؛ در حالی که در ماه‌های گذشته حداکثر هفته‌ای یک یا دو پرواز به یمن وارد شده و گاهی هم چندین ماه اجازه ورود هیچ پروازی به یمن داده نمی‌شد.

الحوثی اضافه کرد: کسانی که مردم یمن را با سلاح‌های خود می‌کشند، قطعاً در کشتن مردم با روش‌های کم‌هزینه‌تر درنگ نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: ائتلاف آمریکایی-سعودی مسوول عواقب این موضوع است و متجاوزان علاوه بر محاصره و کشتار و قتل عام مردم یمن، حتی از رسیدن کمک‌های انسانی نیز جلوگیری می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۱۷۴ هزار و ۹۶۵ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۷ هزار و  ۸۶۷ نفر بهبود یافته و ۶ هزار و ۶۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یمن حدود پنج سال است که تحت حملات گسترده ائتلاف سعودی و محاصره آن قرار دارد که نتیجه‌ای جز کشتار، آوارگی و ویرانی برای یمنی‌ها نداشته است.

مجامع بین‌المللی همچنین هشدار دادند که گرسنگی و کمبود مواد غذایی بر اثر محاصره همه جانبه، جان ۲۲ میلیون یمنی را تهدید می‌کند.

نظر شما