شناسهٔ خبر: 38875213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد علوم پزشکی از پریایی مراکز عرضه میوه شب عید/ تجمع مردم شیوع ویروس را بیشتر می‌کند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن اعلام آخرین آمار مبتلایان به کرونا در البرز گفت: با وجود تذکرات جدی کادر درمانی و تأکید بر پرهیز از ایجاد تجمع شاهد توزیع میوه شب عید هستیم که به مراتب ایجاد شلوغی و شیوع بیماری را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

سید حسن اینانلو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: متأسفانه شرایط قرنطینه در سطح استان و کشور اجرایی نمی‌شود و همین امر موجب بروز مشکل و ادامه سیر صعودی انتقال کرونا ویروس خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: علی رغم تذکرات جدی کادر درمانی و تأکید بر پرهیز از ایجاد تجمع و شلوغی شاهد توزیع میوه شب عید هستیم که به مراتب ایجاد صف و شلوغی را به دنبال خواهد داشت.

اینانلو اضافه کرد: اگر قرار باشد مردم به توصیه‌های گوش دهند و خود را در خانه قرنطینه کنند پس نیاز به خرید میوه برای دید و بازدید شب عید نیست!

وی با اشاره به تحلیل نمودار رشد شیوع کرونا ویروس در مناطق و کشورهای مختلف گفت: بنظر می‌رسد اگر استان‌هایی که کمتر درگیر هستند و در آنها هنوز شیوع بیماری پایین است بتوانند قرنطینه را سریع اعمال کنند یقینا شیوع بیماری را می‌توانند متوقف کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در غیر اینصورت نمودار کلی ایران صعودی خواهد ماند.  استراتژی اصلی دست اندرکاران باید اعمال ممنوعیت ورود و خروج به استان‌های کمتر درگیر باشد.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در البرز/200 نفر بهبود یافتند

اینانلو با اشاره به اینکه میانگین 70 مورد مثبت هر روز در استان البرز به ثبت می‌رسد، گفت: طبق آمار روز گذشته 580 مورد مثبت کرونا در استان البرز به ثبت رسیده است که در این میان 450 نفر مشکوک و مثبت در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه 200 نفر از مبتلایان به کرونا در البرز بهبود یافتند، ادامه داد: 105 البرزی مشکوک و مبتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که در این میان 45 مورد مثبت قطعی وجود دارد.

انتهای پیام/ج

نظر شما