شناسهٔ خبر: 38853314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار سمنان:

کارآمدترین داروی مقابله با کرونا قطع حلقه‌های ارتباطی است/ بیمارستان‌های استان محدودیتی در پذیرش بیماران کرونایی ندارند / اعلام جرم توسط نیروی انتظامی برای برگزار کنندگان تجمعات

استاندار سمنان گفت: کارآمدترین دارو برای مقابله با کرونا کاهش تردد در مکان‌های شهری و روستایی و قطع حلقه‌های ارتباطی است .

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا ، علیرضا آشناگر در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: زیرساخت‌ها برای پذیرش و درمان مبتلایان به کرونا ویروس در استان سمنان در روزهای گذشته انجام شد و اکنون هزار تخت بیمارستانی آماده پذیرش است.
استاندار سمنان ادامه داد: حتی ظرفیت تخت بیمارستانی برای شهروندانی که مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس هستند هم فراهم شد و هیچ محدودیتی برای پذیرش در بیمارستان های استان وجود ندارد.
آشناگر اضافه کرد: براساس آمار روز گذشته ۳۶۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های استان سمنان پذیرش شدند که تاکنون ۱۹۵ تن از این افراد، معالجه و درمان شدند.
آشناگر تصریح کرد: نسبت بهبود‌یافتگان در استان سمنان به میزان مبتلایان قابل توجه است و این آمار به نسبت آمار کشوری مطلوب است.
استاندار سمنان با بیان اینکه، نیروهای درمانی مخلص و متعهدی اکنون در استان در بیمارستان‌ها فعالیت دارند،‌ گفت: ارزش کاری این مجاهدان در حال حاضر کمتر از عملیات‌های دوران دفاع مقدس نیست.
استاندار سمنان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد پشتیبانی مردم از رزمندگان بودیم و امروز هم برای نابودی کرونا ویروس، مردم باید با رعایت نکات آموزشی پشتیبان پرستاران و پزشکان باشند.
آشناگر تصریح کرد: برخی از اقشار مردم که نسبت به کرونا ویروس بی‌تفاوت هستند باید با مشاهده جانفشانی کادر درمانی از بی‌تفاوتی ها دست بردارند.
آشناگر گفت: کارآمدترین دارو برای مقابله با کرونا قطع حلقه های ارتباطی است و برای رفع این چالش باید ۷۰ درصد مردم به این مسایل توجه کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: مراکز رسانه‌ای استان متعهدانه نسبت فرهنگ سازی و آموزش مقابله با کرونا ویروس اقدام‌ کنند.
آشناگر با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما برای مقابله با کرونا ویروس مطلوب است اما تبلیغ حراج در فروشگاه‌های زنجیره ای در تلویزیون بسیار نگران کننده است گفت: کارهای از این دست تلویزون با فرهنگ سازی برای ایجاد انگیزه برای در خانه ماندن مردم منافات دارد.
استاندار سمنان ادامه داد: صدا و سیما در استان سمنان به خوبی برای فرهنگ‌سازی مقابله با کرونا ویروس ورود کرده است اما نیاز است رسانه ملی عادی سازی نکند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: عادی‌ جلوه دادن کرونا خوب است اما نباید مردم را به سمت بی تفاوتی سوق داد ، چرا که ما در شرایط هشدار هستیم و اگر رعایت نکنیم سرمایه های انسانی و مادی کشور را به دلیل کرونا ویروس را از دست می‌دهیم.
آشناگر گفت: در اطلاع رسانی مقابله با کرونا ویروس، به مردم امید بدهیم و مردم را بیخیال نکنیم.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: هشدارها را هیچ وقت فراموش نکنیم و متولیان بهداشت و درمان، آموزش را برای رعایت بهداشت مدنظر قرار دهند.
استاندار سمنان افزود: ادمین‌ها و افرادی که در شاکله‌های اجتماعی حرف هایشان موثر است در کنار مردم باشند و برای فرهنگ سازی مقابله با کرونا ویروس کمک کنند و در این شرایط همه باید در کنار هم باشیم.
آشناگر افزود: این بیماری گزینش سیاسی ندارد و برای طبقه خاصی نیست و همه باید برای رفع مشکلات در کنار هم باشیم تا با همدلی کرونا ویروس را ریشه کن کنیم.
آشناگر افزود: هر فردی که فکر می کند موثر است، باید رسالت خود را نشان دهد و تمامی دستگاه‌های اداری باید امکانات خود را در شرایط بحران در اختیار دولت قرار دهند.
استاندار سمنان ادامه داد: مراکز نقاهتگاهی تجهیز و راه‌اندازی شوند و افرادی که به عنوان خدمات‌رسان در این مکان‌ها فعال هستند باید امکانات بهداشتی را برای آنها فراهم کرد.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: نظارت جدی از سوی صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی در بحث سرویس‌دهی به مسافران احتمالی در نظر گرفته شود.
استاندار سمنان گفت: محدودیت‌های تردد براساس دستورالعمل ، اعلام شد و برای اجرای طرح غربالگری باید لباس ، دستکش و ... برای خدمات دهندگان تامین شود.
استاندار سمنان ادامه داد: هلال احمر باید با در طرح پایش و غربالگری پر قدرت ورود کند و بی شک کارکنان هلال احمر پرورش یافتند تا برای امداد و نجات در چنین روزهایی تلاش کنند.
استاندار سمنان با بیان اینکه، هیچ ارگانی حق تشکیل تجمع را ندارد، گفت: در صورت ایجاد هرتجمعی باید نیروی انتظامی وارد شود و علاوه بر رفع تجمع ، نسبت به برگزار کنندگان آن اعلام جرم شود.
آشناگر افزود: چهارشنبه سوری ، زیارت اهل قبور و تردد در عید نوروز باید به کمترین حد ممکن برسد و برخی از طرح‌ها با کمک مردم در قالب اجتماعی اجرا شود.
استاندار سمنان افزود: آموزش، اطلاع‌رسانی و پشتیبانی از رویکردهای مهم اجتماعی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان است.
آشناگر ادامه داد: اگر به فرض یک چرخه از محیط زیست نقص وجود داشته باشد ، فعالان محیط زیست ورود پیدا می‌کنند و انتظار می‌رود در این بخش فعالان اجتماعی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به میدان بیایند.
آشناگر تصریح کرد: فرمانداران برای استفاده از ظرفیت خیران برای مقابله با کرونا ویروس اقدام کنند و باید همگان برای مشارکت برای ریشه‌کنی در این بخش تلاش کنند.
وی تصریح کرد: استان سمنان در نوروز مسافر پذیرش نخواهد کرد و کمیته امنیتی برای ایست و بازرسی در ورودی و خروجی شهرهای استان تشکیل شود.
استاندار سمنان با بیان اینکه ، عرضه اینترنتی اقلام بهداشتی بسیار مطلوب است، گفت: این اقلام در فروشگاه‌های بزرگ و داروخانه‌ها در دسترس داشته باشند.
آشناگر ادامه داد: ۲۰ درصد ماسک تولیدی در استان باید در استان مصرف شود و این روند برای ریشه کنی کرونا ویروس بسیار تاثیرگذار است.
آشناگر خاطر نشان کرد: دولت باید مشوق‌هایی برای واحدهای صنفی و تولیدی و افراد کم درآمد در نظر بگیرد و معافیت‌های مالیاتی ، عوارض و بیمه‌ای باید مدنظر قرار گیرد.
استاندار سمنان گفت: پایانه‌های حمل مسافر رصد شود و کارکنان شهرداری و پاکبان‌ها باید لباس دارای تجهیزات داشته باشند و به معلولان بهزیستی ، سالمندان و کمیته امداد توجه ویژه شود.
 
 

 

نظر شما