شناسهٔ خبر: 38849742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در راستای مقابله با ویروس کرونا:

10 ایستگاه غربالگری در شهر قزوین ایجاد شد

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از آغاز اسفند امسال، 10 ایستگاه تب سنجی و غربالگری در قزوین به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برپا شده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا مهرعلیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: پیشگیری بهتر از درمان است؛ بنابر این همه برنامه های مقابله با بیماری کرونا فقط با انجام اقدامات پیشگیرانه و «در خانه ماندن» مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان در خصوص ایستگاه های غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا ویروس، به اهمیت توجه به سلامت مردم اشاره کرد و گفت: این امر با هدف تامین و حفظ سلامت مردم، از هفته اول اسفند 98 تاکنون 10 ایستگاه تب سنجی و غربالگری ویروس کرونا در شهر قزوین برپا شده است.

مهرعلیان بیان کرد: در این ایستگاه ها، مامورانی از هلال احمر، بسیج دانشجویی و اعضای مجمع جهادگران سلامت حضور دارند و علاوه بر اطلاع رسانی، نسبت به تب سنجی  و انجام تست پالس اُکسی متری (اندازه گیری میزان اُکسیژن خون) اقدام می کنند و موارد مشکوک را به مرکز بهداشت شهرستان ارجاع می دهند.

وی از پایگاه های غربالگری کرونا مستقر در نقاط مختلف شهر بازدید و نحوه ارائه خدمات و غربالگری‌ها را در این ایستگاه‌ها رصد کرد.

این مسئول یادآور شد: ایستگاه های برپا شده، همه روزه از ساعت 11 تا 17 دایر است.

نظر شما