شناسهٔ خبر: 38832047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کرونا در سرزمین‌های اشغالی | نتانیاهو برای تامین ماسک و دارو دست به دامن هند شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از نارندرا مودی خود خواست اجازه بدهد ماسک بهداشتی و داروهای مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا از هند به سرزمین‌های اشغالی فلسطین صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هندو، در پی فراگیری گسترده ویروس کرونا در هند و لزوم تامین مواد و داروهای مورد نیاز مبارزه با این بیماری، نخست‌وزیر هند دستور داد تا آینده نامعلوم صادر کردن انواع ماسک و دارو ممنوع شود اما بنیامین نتانیاهو روز جمعه در گفتگویی تلفنی با همتای هندی خود خواستار کوتاه آمدن مودی از این دستور و صدور ماسک بهداشتی، دارو و مواد لازم برای تولید دارو به سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

نخست‌وزیر اسرائیل پیش‌تر یعنی روز چهارشنبه در نشست خبری از مذاکره و گفتگو با رهبران چند کشور دنیا از جمله هند برای باز ماندن راه ورود داروهای لازم در درمان بیماری کووید-۱۹ خبر داده بود. هر چند نتانیاهو در آن نشست از جزئیات مذاکره‌های خود چیزی نگفت اما گفتگوی تلفنی روز جمعه با آقای مودی نشان می‌دهد مذاکره‌های پیشین چندان موفق نبوده و به نظر می‌رسد هند تصمیم گرفته است نیازهای بهداشتی و دارویی خود را در اولویت قرار دهد.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین از ترس کمبود دارو، لوازم بهداشتی و نیازهای ابتدایی زندگی از جمله غذا و میوه به فروشگاه‌ها هجوم برده و به اندازه چند هفته خرید کرده‌اند. گفته می‌شود حدود ۳۵ هزار اسرائیلی شامل هزار پزشک و ۶۰۰ پرستار در قرنطینه هستند، آزمایش ۱۵۰ نفر مثبت اعلام شده، حال سه نفر وخیم است و تا روز جمعه کسی در این منطقه قربانی ابتلا به کرونا نشده است.

در اسرائیل تمام مدارس و دانشگاه‌ها بسته شده و قوانین سفت و سخت برای سفرهای هوایی و زمینی برقرار است. تصویر نمایی از ترمینال شماره سه را در فرودگاه بن-گوریون نشان می‌دهد که خالی از مسافر است.

نظر شما