شناسهٔ خبر: 38818391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نایب رئیس اتاق اصناف خواستار حمایت جدی دولت شد

نایب رئیس اتاق اصناف از دولت خواست در شرایط فعلی و کاهش فروش پایان سال و کسب و کار‌ آسیب دیده از کرونا حمایت جدی کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"ابراهیم درستی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ نایب رئیس اتاق اصناف با اشاره به چراغ کم فروغ کاسبی اصناف در شب عید افزود: بیش از ۳۵ درصد واحد‌های صنفی شهر تهران اجاره‌ای هستند که با شرایط کنونی آسیب دیده اند.

نایب رئیس اتاق اصناف گفت: کسبه و صنوف ۱۱ ماه سال به امید "آب باریکه" فروش پایان سال بودند.
<div id="video-display-embed-code_275228" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/770282/275228?width=400&height=300"></script></div>
او با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ افزود: تعویق یا استهلال بخشی از اقساط کسبه موقتی است و بدهی ها اگر چه به تعویق می افتد اما باید در آینده پرداخت شود.
او با درخواست از دولت برای حمایت از اصناف مختلف گفت: باید برای جبران خسارت‌های کسبه ناشی از کاهش فروش پایان سال اقدامی کرد. کسبه خرد و اجاره نشین‌ها حتی توان پرداخت هزینه‌های آب و برق را هم ندارند.

درستی افزود: دولت دست کم با کاهش ۵۰ درصد از هزینه‌های دولتی که متوجه آنها می شود موافقت کند.
نایب رئیس اتاق اصناف برخورد با محتکران و گرانفروشان را نوعی حمایت از کسبه دانست و افزود: امروزه جایی برای گرانفروشی یا احتکار نیست و دولت باید برای حمایت از صنوف با خاطیان برخورد کند.

نایب رئیس اتاق اصناف گفت: طرح خرید اعتباری که قرار است برای ۴ و نیم میلیون خانوار صادر شود به بازار و فروش اصناف کمک خواهد کرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ارتباط تلفنی از تمهیدات بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در حمایت از اقشار و کسبه آسیب پذیر از کرونا گفت: بیش از ۲ هزار تخت بستری در سراسر کشور و ۳۰۴ درمانگاه بصورت مداول بیماران کرونایی را ویزیت می‌کنند.
<div id="video-display-embed-code_275231" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/770282/275231?width=400&height=300"></script></div>
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: فعالین کسب و کار برای تمدید یا تجدید پروانه کسب تا اطلاع بعدی نیاز به استعلام نخواهد داشت.
محمود علیزاده با بیان اینکه مالیات ها بر اساس میزان درآمد کسبه لحاظ می شود، افزود: کاهش درآمد صنوف ناشی از بیماری کرونا در کاهش مالیات آنها تاثیر خواهد داشت.
او گفت: بخشودگی های جرائم نیز تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شده است.
<div id="video-display-embed-code_275236" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/770282/275236?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما