شناسهٔ خبر: 38802185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در عراق؛

13 کشته و زخمي در پرتاب 10 راکت به پايگاه نظاميان آمريکايي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- 10 گلوله کاتیوشا به پایگاه التاجی آمریکا در عراق اصابت کرد و 3 نظامی کشته و 11 نظامی دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، 10 گلوله کاتیوشا به پایگاه التاجی در عراق که نیروهای آمریکایی در آن حضور داشتند اصابت کرد.
ستاد عملیات بغداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ده موشک کاتیوشا از درون یک خودروی باری از منطقه الراشدیه در شمال بغداد به سمت پادگان التاجی در جنوب بغداد شلیک شد.
این حمله تلفاتی نداشته است. در داخل این خودرو سه موشک دیگر کشف و خنثی شد. پادگان تاجی مکانی مشترک میان ارتش عراق و نظامیان آمریکایی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندهی ارتش عراق با اشاره به پرتاب 10 راکت به یک پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی در بغداد گفت از اواخر ماه اکتبر تاکنون، این برای بیست و دومین باری است که به منافع آمریکا در عراق حمله می‌شود. بنابر اعلام ارتش عراق، حمله به پایگاه التاجی تاکنون هیچ خسارت و کشته‌ای در پی نداشته است. به گفته همین منبع خبری حمله راکتی به نظامیان، دیپلمات‌ها و یا تاسیسات آمریکا در عراق تا کنون به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و یک نظامی عراقی منجر شده است. این در حالی است که هیچ شخص و یا گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. اما واشنگتن جناح‌های مسلح نزدیک به ایران را مسئول این حملات می‌داند.

افزایش قربانیان حمله به پایگاه تاجی 3 نظامی آمریکایی و انگلیسی
خبرنگار فاکس نیوز از کشته شدن سه نظامی آمریکایی و انگلیسی و زخمی شدن 11 نفر دیگر در حمله راکتی به پایگاه تاجی عراق خبر داد.
جنیفر گریفین خبرنگار امور امنیت ملی شبکه فاکس نیوز در حساب توئتیری خود نوشت: در جریان شلیک 15 موشک کاتیوشا به پایگاه تاجی در عراق دو آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند. منابع نظامی به من گفتند که "داعش این توانایی را ندارد. " ارتش آمریکا همچنان در حال درمان مجروحان است که تعداد آن‌ها بیش از 11 نفر است.
 
حمله هوایی به جنوب شرق البوکمال
سانا، خبرگزاری دولتی سوریه از حمله هوایی به منطقه جنوب شرق البوکمال در حومه استان مرزی دیر الزور خبرداد. همچنین منابع محلی هم از حمله هوایی به پایگاه امام علی (ع) در مرز سوریه و عراق خبر می دهند.
این منابع احتمال می دهند ، جنگنده های آمریکایی عامل این حمله بوده اند.
البته رسانه های سوری تاکید کردند این حمله فقط خسارات مادی به بار آورده است.
در همین حال خبرگزاری فرانسه اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و لندن از مسئولان عراقی خواستند در خصوص حمله به پایگاه نظامی آمریکایی در عراق گزارش ارائه کنند.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت : حمله مرگبار امروز به پایگاه نظامی تاجی عراق قابل تحمل نخواهد بود

نظر شما