شناسهٔ خبر: 38790304 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کویت از برجام و نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت کرد

تهران-ایرنا- دولت کویت از برجام، حمایت و از نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در پیگیری قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره تحقیق و رصد فعالیت های هسته ای ایران تقدیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کویت، این مواضع در سخنرانی «صادق معرفی» سفیر دولت کویت در اتریش و نماینده دائم کویت در سازمان های بین المللی در وین بیان شد که در ارتباط با بحث بر سر بند پنجم نشست شورای حکام آژانس در رابطه با تحقیق و نظارت بر فعالیت های ایران در سایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل بود.

نماینده دولت کویت همچنین از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کرد و  مدعی شد که با وجود اینکه می دانیم این توافق برطرف کننده نگرانی های کشورهای منطقه نیست، اما از مبدا روح همکاری و در جهت حمایت از تلاش های دیپلماتیک، امیدواریم که این توافق در تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان سهیم باشد.

نماینده دائم کویت در سازمان های بین المللی ادامه داد : نگرانی های یاد شده جدی است اما در نبود جایگزینی برای برجام، بقای این توافق برای ضمانت ادامه راستی آزمایی آژانس از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، مهم است.

وی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را از حقوق تمامی کشورها دانست و افزود: دولت کویت از همه طرف ها می خواهد با حسن نیت کار کنند و از ایران می خواهد همکاری و شفافیت کامل خود را به شکل سریع با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه  دهد.

نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد که تقریبا همه کشورهای عضو شورای حکام مخالفت خود را با سیاست‌های آمریکا در مورد برجام اعلام کردند.

میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شروع به بررسی گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بازرسی ها در ایران باتوجه به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت کرد.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ نکته غیرمنتظره ای وجود ندارد، گفت : تقریبا همه اعضای شورای حکام مخالفت خود را با سیاست های آمریکا درقبال برجام اعلام می کنند.

اولیانوف ادامه داد: اعضای شورای حکام از ایران می خواهند به اجرای کامل  برجام بازگردد.

نشست شورای حکام از روز دوشنبه در وین آغاز بکار کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آن نشست تاکید کرد که تغییری در سطح همکاری‌های ایران با آژانس در رابطه با نظارت و راستی‌آزمایی اجرای برجام رخ نداده است.

رافائل گروسی تصریح کرد: آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده توسط ایران در چارچوب توافق‌های پادمانی ادامه می‌دهد.

نظر شما