شناسهٔ خبر: 38785224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازرس کل استان:

قزوین در تامین اقلام بهداشتی کمبودی ندارد

بازرس کل استان قزوین گفت: با وجود 20 واحد تولید مواد بهداشتی در استان قزوین این اقلام با کمبود و چالش روبرو نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله آقاعلیخانی در بازدید از بیمارستان صحرایی قزوین اظهار کرد: کالاها و موادبهداشتی غیراستاندارد با تشخیص و اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان جمع‌آوری می‌شوند.

بازرس کل استان ادامه داد: با توجه به فعالیت ۲۰ کارگاه تولیدی اقلام بهداشتی در سطح قزوین، این استان در خصوص تامین مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا نباید با چالشی روبرو باشد.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه بازرسان این اداره با همکاری دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را در خصوص تامین و نحوه توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان و همچنین رسیدگی به برخی واحدهای صنفی از جمله نانوایی‌ها به عمل آورده و تصمیم‌های مورد نیاز نیز در این خصوص گرفته شده است.

آقاعلیخانی با اشاره به برپایی بیمارستان سیار قزوین، افزود: خوشبختانه این مرکز برای مواقع بحرانی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا دارای ظرفیت‌های خوب و قابل توجهی است اما در نهایت امیدواریم با روند مناسب درمان، هیچگاه به آن نیازی پیدا نکنیم. 

پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این بازدید اظهار کرد: بیمارستان سیار تنها برای معاینه و بستری کوتاه مدت بیماران در نظر گرفته شده و مجهز به ۴۰ تخت درمان، اتاق عمل و همچنین ۱۲۰ تخت برای دوران نقاهت است.

وی با بیان اینکه بودجه این دانشگاه در حال حاضر از ۲ محل بیماری کرونا و استان تامین می‌شود، تصریح کرد: در بخش مبارزه با بیماری کرونا تاکنون ۵۰ میلیارد ریال به استان تخصیص داده شده و از محل اعتبارات استانی نیز پنج میلیارد ریال تاکنون محقق شده که در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتر هستیم چرا که تهیه اقلامی چون گانت (لباس های مخصوص) و سایر اقلام بهداشتی بسیار هزینه‌بر هستند.

نامدار یادآور شد: تهیه بسیاری از اقلام مورد نیاز همزمان با آغاز شیوع ویروس کرونا در سطح استان بسیار سخت و دشوار بود اما رفته رفته و با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله بازرسی، وضعیت برای کادر درمانی و همچنین شهروندان بهتر شده است.

نظر شما