شناسهٔ خبر: 38783340 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با کسب ۲ سهمیه المپیک؛

نمره قبولی بوکس ایران در آزمونی دشوار

تهران- ایرنا- تیم ملی بوکس ایران با کسب ۲ سهمیه المپیک توکیو، عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

مسابقات گزینشی المپیک توکیو در رشته بوکس در حالی با کسب دو سهمیه برای تیم ایران به اتمام رسید که شاگردان «علیرضا استکی» با ارائه مبارزاتی حساب شده و تحسین‌برانگیز، توان خود را اثبات کردند.

این پیکارها که از روز سه‌شنبه هفته  گذشته در شهر «امان» پایتخت اردن آغاز شده است، امروز (چهارشنبه) با تعیین نفرات برتر و بوکسورهای المپیکی به اتمام ‌رسید.

در این رقابت‌ها، ۱۵۱ بوکسور از ۳۵ کشور قاره‌های آسیا و اقیانوسیه در بخش مردان حضور پیدا کرده‌ بودند.

تیم ایران با ترکیب امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان  رمضان‌پور، راهی شهر «امان» شد.

علیرضا استکی هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد که همایون امیری و غلامرضا کریمی، مربیان تیم در مسابقات گزینشی المپیک بودند.

در نهایت تیم کشورمان توسط دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی به سهمیه المپیک رسید تا عملکرد مناسبی خود را از خود برجای بگذارد.

این در حالی است که «امید احمدی‌صفا» نیز بدون تردید برنده جدال با نماینده استرالیا بود که با تصمیم عجیب داوران بازنده شد که این مساله حتی موجب اعتراض مربیان دیگر تیم‌ها از جمله اردن، قزاقستان و ازبکستان گردید.

مبارزات تاکتیکی و هوشمندانه بوکسورهای ایران نشان از این دارد که تلاش کادر فنی در ماه‌های اخیر جواب مثبت داده است. هرچند در برخی اوزان می‌توانستیم شاهد مبارزات بهتری باشیم.

فراموش نکنیم که بوکس ایران  در دوره گذشته تنها موفق به کسب یک سهمیه شد که احسان روزبهانی در مسابقات حرفه‌ای به دست آورد.

نکته بارز تیم ایران، جوانگرایی انجام شده و حضور نفرات شایسته‌ای هستند که می‌توانند سال‌ها بوکس ایران را تامین کنند.

شجاعت اشکان رضایی، مبارزات هوشمندانه و بی نقص دانیال شه‌بخش که گویی در رینگ حرفه‌ای مشت می‌زند، اعتماد به نفس بالای شاهین موسوی، جابه جایی و نترس بودن امید احمدی‌صفا، ورزیده بودن و ضربات سنگین طوفان شریفی که نوید یک سنگین وزن قهار را می‌دهد از فاکتورهای مثبت تیم ملی ایران است.

تیمی که می‌تواند با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از فدراسیون بوکس و اجرایی شدن برنامه‌هایی کادر فنی، در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

البته نباید از این مسله عبور کنیم که «احسان روزبهانی»، «سجاد کاظم‌زاده» و «ایمان رمضان‌پور» عملکرد ضعیف‌تر از حد تصوری در رینگ مسابقات گزینشی داشتند.

در نهایت، تیم ملی بوکس ایران با کسب ۲ سهمیه المپیک در کنار سایر رشته های رزمی کشورمان (کاراته و تکواندو) قرار گرفت که آنهم نیز دو سهمیه گرفته‌اند.

تکواندو توسط «آرمین هادی‌پور» و «میرهاشم حسینی» به سهمیه المپیک توکیو رسید.

در بخش مردان کاراته نیز، «بهمن عسگری» سهمیه خود را قطعی کرده و از بین «ذبیح‌االله پورشیب» و «سجاد گنج‌زاده» نیز، یک نفر به طور قطع در سنگین وزن به المپیک می‌رود.

تیم‌های ملی بوکس و کاراته می‌توانند، اوایل سال آینده در آخرین مرحله مسابقات گزینشی که در سطح جهانی و به میزبانی پاریس برگزار می‌شود، سهمیه خود را افزایش دهند که البته کار بسیار سختی در پیش خواهند داشت.

نظر شما