شناسهٔ خبر: 38779993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۲۷ نفر رسید

اهواز - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۲۷ نفر رسید که ۲۷ نفر از آنها فوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این دانشگاه دکتر علی احسان پور چهارشنبه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ ابتلای جدید به ویروس کرونا  در استان خوزستان ثبت شد.

وی  افزود: از این تعداد ابتلای جدید ۱۲ مورد مربوط به اهواز و پنج مورد دیگر مربوط به شهرستان‌های باوی، باغملک، شوشتر، آبادان و بهبهان می باشد.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته اولین مورد مثبت در شهرستان باغملک مشاهده شد بر رعایت اصول بهداشتی توسط مردم این شهرستان هشدار داد.

احسان پور بیان کرد: از ۱۲۷ مورد ابتلا تاکنون ۵۸ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر از مبتلایان  به ویروس کرونا  در خوزستان جان باختند که آمار قربانیان این ویروس در استان به ۲۷ نفر رسید.

به گفته وی از ۱۲۷ بیمار مثبت کرونا در خوزستان ۵۰ نفر مربوط به اهواز  ۱۶ نفر اندیمشک ۱۶ نفر شوشتر ۸ نفر آبادان ،۶ نفر دزفول ۴ نفر مسجد سلیمان، ۴ نفر  ماهشهر،  ۵ نفر بهبهان ، ۳ نفر شادگان ، ۲ نفر هندیجان،۲  نفر امیدیه ۲ نفر شوش ، ۲ نفر  اندیکا  و ۲  نفر باوی میباشند.

همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار کرونایی داشته اند. 

ابول نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز پیشتر گفته بود : بیشترین بروز ویرورس کرونا به تفکیک شهرستان به نسبت یک صد هزار نفرجمعیت  ابتدا اندیمشک و سپس شوشتر است لذا ازشهروندان این شهرستانها می خواهیم فقط در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به توزیع جنسی ویروس کرونا در استان گفت: ۵۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرد و  ۴۵ درصد آن ها زن هستند، که میانگین سنی آنها ۵۲.۴ سال است.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا  در خوزستان بیماری زمینه‌ای داشتند، افزود: ۲۲ درصد مبتلایان بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۳.۶ درصد بین ۴۵ تا ۵۹ سال، ۲۹ درصد بین ۶۰ تا ۷۴ سال و ۸.۱ درصد افراد مبتلا بالای ۷۵ سال سن دارند.

ابول نژادیان با اشاره به تشریح فوت شدگان ناشی از کرونا در خوزستان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ ۲۱ اسفندماه اعلام کرد:  تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظر شما