شناسهٔ خبر: 38778924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان زنجان:

احتکار اقلام بهداشتی، اقدام سودجویانه و غیراخلاقی است

زنجان- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی از جمله ماسک در شرایطی که جامعه با شیوع ویروس کرونا درگیر است، یک اقدام سودجویانه، غیراخلاقی و غیرقانونی بوده و با احتکارکنندگان برخورد جدی می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محسن کرمی روز چهارشنبه در حاشیه پلمب یک انبار احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اقلام بهداشتی که این روزها از انبارهای احتکار شده، کشف می‌شود، با توجه به نیاز جامعه در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز عرضه‌کننده مواد ضدعفونی‌کننده و سایر اقلام بهداشتی در سطح شهر به صورت جدی رصد می‌شود.

کرمی با اشاره به کشف پنج مرکز تولید این مواد به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد، افزود: در شرایطی که امروز جامعه در مبارزه با ویروس کرونا با آن دست به گریبان است با افرادی که اقدام به سودجویی از نیاز مردم کنند، برخورد جدی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های نظارتی، رصد فعالیت واحدهایی است که اقلام غیراستاندارد در اختیار مردم قرار می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: برای پلمب واحدهای متخلف با هیچکس مماشات نخواهیم کرد و تا به امروز نیز پلمب واحدهای متخلف با قوت ادامه داشته است.

وی اظهار داشت: برخی از کشفیات صورت‌گرفته طی روزهای اخیر شامل واحدهایی است که نزدیک به ۲ سال فعالیت بدون مجوز داشته و از واحد خود به عنوان انباری برای احتکار و محل فروش محصولات غیراستاندارد خود استفاده می‌کردند.

کرمی خاطرنشان کرد: تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز برای رصد فعالیت‌های سودجویانه ادامه دارد و امروز شاهد کشف یک واحد تولیدی مواد دارویی غیراستاندارد بودیم که این واحد نیز پلمب شد.

وی تاکید کرد: مردم در شرایط کنونی نیاز مبرم به مواد ضدعفونی‌کننده دارند و سوءاستفاده در این زمینه، منجر به برخورد جدی قضایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نیز رییس کل دادگستری استان زنجان گفته بود: به دادستان‌های حوزه‌های قضایی این استان دستور داده شده تا ضمن شناسایی، برخورد قاطع با احتکارکنندگان مواد شوینده، بهداشتی و ماسک صورت پذیرد.

نظر شما