شناسهٔ خبر: 38762689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

تلاش برای قطع زنجیره انتقال کرونا/شرایط لازم برای پذیرش گردشگر نداریم

کلانتری گفت: باید زنجیره انتقال را با پیشگیری های فرد به فرد با کنترل در ورودی ها شهرها، عدم اجتماعات و رعایت توصیه های بهداشتی قطع کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۰ اسفند) در دهمین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: غربالگری در تمام ورودی های اصلی استان به صورت ۲۴ ساعته توسط پایگاه های سپاه فتح استان، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر صورت می گیرد و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش های به عمل آمده تجهیزات لازم برای کنترل در محل این پایگاه ها تامین شده و امکانات و تجهیزات بیشتری نیز فراهم خواهد شد.

 

به گفته کلانتری، رسالت این پایگاه ها پیشگیری و کنترل ورود افراد مبتلا به ویروس کرونا است، به طوری که هر شخصی علائمی در آن مشاهده شود، با آمبولانس به بیمارستان برای تست و بررسی اعزام می شوند و چنانچه علائم مثبت باشد، در بیمارستان ها مراقبت و نگهداری می شود.

 

وی به پیگیری لازم دانشگاه علوم پزشکی استان برای ایجاد آزمایشگاه کرونا در مرکز استان تاکید کرد و افزود: برای تسریع در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا این آزمایشگاه ضروری است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تلاش بیشتر واحدهای تولید در تامین مواد ضدعفونی کننده الکل، ژل و تولید ماسک تاکید کرد و افزود: ۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده خریداری شده و به زودی در استان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کلانتری از سپاه فتح استان، نیروی انتظامی و شهرداری ها که کار ضدعفونی اماکن عمومی، میادین و جاهای پرتردد را به طور مداوم انجام می دهند تقدیر و به مشارکت بیشتر نهادهای دولتی، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد در این رابطه تاکید کرد.

 

وی یادآور شد: برای قطع زنجیره کرونا و کنترل آن کارگروه های مختلفی در مرکز استان و متناظر آنها در شهرستان ها تشکیل شده و هر کارگروه با وظایف مشخص فعالیت خود را آغار کرده اند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شرایط برای پذیرش گردشگری در استان نداریم، تاکید کرد: مهم ترین مسئله سلامت مردم بوده و به این خاطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمام هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری و اقامتی استان از پذیرش مسافران و میهمانان نوروزی معذور می باشند.

 

کلانتری از عموم مردم استان به خاطر عدم برگزاری و حضور آنها در مجالس اجتماعات جشن و عروسی ها و مراسمات ختم و وفات تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم عزیز و فهیم استان به خوبی می دانند و درک می کنند که این گونه تجمعات باعث شیوع بیماری کرونا و افزایش آن می شود، لذا از این مسئله اجتناب می کنند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

 

وی به فرهنگ سازی بیشتر در خصوص عدم حضور در مراسمات، تجمعات و اجتماعات عمومی در همه نقاط استان توسط رسانه های مختلف از جمله صدا و سیما تاکید کرد و ابراز داشت: در این خصوص همکاری نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، بزرگان و معتمدین بسیار کارساز بوده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد استقبال خوب اکثریت صنوف استان در رابطه با تعطیلی حمعه بازار، پاساژها، مغازه ها، رستوران ها و سالن های غذاخوری را ستود و گفت: صنوفی مانند نانوایی ها، سوپر مارکت ها، میوه فروشان و دیگر صنوف که فعالیت دارند باید مسائل بهداشتی را صد درصد رعایت کنند و در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های مسئول، بازرسی و نظارت کامل داشته باشند.

پایان پیام/ 82

نظر شما