شناسهٔ خبر: 38761688 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

خوزستان، قربانیان الکل از قربانیان کرونا بیشتر شد!

صاحب‌خبر -
علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با اعلام این خبر افزود کم‌سن‌ترین قربانی مشروبات الکلی دو روز اخیر اهواز یک نوجوان ۱۶ ساله بوده است. به‌ گفته احسان‌پور، تا امروز ۲۷۰ نفر مسموم ناشی از الکل به بیمارستان‌های اهواز مراجعه کرده‌اند. این رقم تقریباً سه‌ برابر مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان است. گزارش‌ها از ایران نشان می‌دهد که پس از انتشار شایعه تاثیر الکل بر درمان بیماری کووید ۱۹ شماری از مردم اقدام به خوردن الکل کرده‌اند، اما به دلیل صنعتی بودن الکل یا تقلبی بودن نوع مشروب الکلی دچار مسمومیت شده‌اند.
بر اساس این گزارش، در استان البرز نیز محمد آقایاری، دادستان انقلاب کرج، خبر داده است که ۷ نفر به علت خوردن الکل فوت کرده‌اند. همزمان، مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی کرمانشاه نیز روز سه‌شنبه، ۲۰ اسفند، از مسمومیت ۱۶ نفر در این شهر و درگذشت یک نفر از آنان خبر داد. پیش از این، رئيس بخش مسمومان بیمارستان لقمان حکیم در تهران نیز خبر داده بود که در روزهای اخیر موارد مسمومیت با الکل متانول افزایش یافته و تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها به این علت بالا رفته است. هنوز آمار جامعی از تعداد قربانیان الکل در شهرها منتشر نشده است.
هشدار: مصرف خوراکی یا غرغره کردن الکل اتیلیک (اتانول) و الکل متیلیک (متانول) با هدف پیشگیری از ویروس کرونا یا درمان آن خطر مسمومیت و مرگ به همراه دارد.

نظر شما