شناسهٔ خبر: 3874254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان:

90 درصد مشکلات واحدهای تولیدی از اختیار آنها خارج است

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: 90 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی از اختیار و اراده آنها خارج است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی ‌هادی چگنی شب گذشته در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان در چرخه و مدار توسعه نیافتگی افتاده است و برای اینکه از این مدار خارج شویم باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی کمک بگیریم و از آنها حمایت کنیم.

وی افزود: نخستین حمایتی که از بخش خصوصی می‌تواند صورت گیرد، حمایت بانک‌ها از بخش خصوصی است که می‌تواند نقش بسیار موثری در حرکت آنها داشته باشد و در این راه پرداخت تسهیلات با بهره مناسب بسیار حائز اهمیت است.

چگنی با اشاره به مشکل واحدهای تولیدی در پرداخت معوقات به دلیل سود نامتعارف ادامه داد: وقتی متوسط درآمد و پس‌انداز کم باشد، یقینا خیلی سخت می‌توان در مسیر توسعه و رشد قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: 80 تا 90 درصد از مشکلات واحدهای تولیدی از اراده و اختیار آنها خارج است و عواملی چون تحریم‌ها و گران شدن ارز و هدف‌مندی یارانه‌ها در بروز برخی مشکلات موثر بوده است که به عنوان مثال یک واحد تولیدی مواد اولیه مورد نیاز خود را بعد از اعمال تحریم‌ها با هزینه بیشتر و مقدار کمتری به دست می‌آورد که باعث بروز مشکلاتی برای واحد تولیدی شده است.

وی تصریح کرد: استان لرستان وضعیت خاصی دارد و دارای مشکلات زیادی است که جا دارد، برنامه‌ریزی خاصی برای آن صورت گیرد و به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

چگنی یادآور شد: با یک نسخه واحد نمی‌توان تمام مشکلات واحدهای مختلف در مناطق گوناگون را رفع کرد و هر مشکلی به یک نسخه خاص نیاز دارد و یقینا منطقه‌ای مانند لرستان با مناطق توسعه یافته‌تری در یک سطح قرار ندارند و نباید به یک شکل به آنها نگاه شود.

انتهای پیام/2304/الف20/ظ1004

نظر شما