شناسهٔ خبر: 38731003 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رونمایی از نخستین مستند کرونا در ایران

مدیر مرکز مستند روایت فتح از ساخت مستندی با موضوع مسلمان هند خبر داد و گفت: «تولد تراژدی» روایتی از سیاست‌های ضد اسلام دولت هند در منطقه کشمیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله رفیعی، مدیر مرکز مستند روایت فتح در مورد تولیدات جدید این مجموعه گفت: ما در تولیدات خود موضوعات متنوعی را هدف قرار دادیم اما با توجه به شرایط روز دو موضوع، مهم‌تر و پررنگ‌تر شده است؛ اولی موضوع هند و اتفاقاتی است که این روزها علیه مسلمانان در این کشور درحال وقوع است و دیگری به نمایش کشیدن زحمات کادر پزشکی در مقابله با ویروس کرونا و با محوریت امیدآفرینی است.

او به تولید یک مستند با محوریت اقدامات ضد مسلمانان دولت هند اشاره کرد و گفت: اولین مستندی که در همین دو موضوع آماده پخش است، «تولد تراژدی» است که به کارگردانی حجت عدالت‌پناه تولید شده است؛ این مستند در هند و کشمیر تولید شده است و در خصوص سیاست‌های ضد اسلام دولت هند در کشور خود و منطقه کشمیر است.

وی ادامه داد: این روزها مستندسازان روایت فتح به بیمارستان‌های مقابله به ویروس کرونا رفتند و در حال تولید مستندهایی با محوریت ایثارگری کادر پزشکی، امیدآفرینی، نشاط و همدلی هستند. امیرحسین میرصابری و محمدجعفر باقری‌نیا در حال تولید مستندهایی با همین موضوع هستند. این فیلم‌ها در حال تدوین است و به محض اینکه مراحل پایانی به اتمام برسد برنامه پخش آن مشخص خواهد شد.

رفیعی با اشاره به باکس تلویزیونی پخش آثار روایت فتح گفت: باکس پخشی که در شبکه یک سیما داشتیم با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و حالا با توجه به بیماری کرونا و تغییر سیاست‌های تلویزیون پخش تولیدات روایت فتح فعلا کنسل شده است اما پخش ما از شبکه 5 و افق همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما