شناسهٔ خبر: 38714159 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بیانیه ای صورت گرفت؛

درخواست بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی فارس برای برخورد قاطع با محتکران

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی فارس در بیانیه‌ای خطاب به رئیس تعزیرات و رئیس اتاق بازرگانی این استان، از آنان خواست نسبت به نظارت بر بازار و جلوگیری از فعالیت محتکران اقدامات لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی استان فارس در بیانیه‌ای خطاب به رئیس تعزیرات و رئیس اتاق بازرگانی این استان، از آنان خواست نسبت به نظارت بر بازار و جلوگیری از فعالیت محتکران اقدامات لازم را انجام دهند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید. سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست. احتکار اقلام بهداشتی درشرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسئله گذشت. (سید ابراهیم رئیسی)

همانگونه که مستحضرید در پی شیوع سراسری ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان و مواجه شدن مردم کشور عزیزمان، ایران اسلامی در مقابله با ان همانند سایر کشورها، همه امکانات لازم و ظرفیت‌های کشور به خصوص تجهیزات و اقلام بهداشتی، جهت پیشگیری از شیوع این ویروس بسیج شده است.

مطلعید که بیماری کویید ۱۹ عفونتی است که بر اثر کرونای جدید، یک ویروس در ارتباط نزدیک با کروناویروس سارس ایجاد می‌شود. دلیل شیوع کرونا ویروس ووهان بوده و اساسا از طریق قطرات ریز تنفسی از افراد متبلا است و طبیعتا در این وضعیت نیاز مردم به یک سری کالا‌ها از جمله اقلام بهداشتی و مواد غذایی افزایش پیدا می‌کند و این نیازمند تدابیر لازم از سوی مسئولین مربوطه است.

اما متأسفانه خبر‌هایی که در روز‌های اخیر از بی نظمی در بازار دارو، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده و غذایی که این روز‌ها جزء کالا‌های اساسی مردم است، به گوش می‌رسد، لحظه لحظه نگرانی و ناامیدی را در دل مردم عزیزمان بیشتر می‌کند. در روز‌هایی که می‌بایست آرامش فکری مردم نسبت به شرایط کنونی حفظ شود، مشاهده می‌کنیم که هر لحظه قیمت ماسک و بقیه اقلام پزشکی و مورد نیاز، افزایش یافته و به دست اخلال گران بازار با قیمت‌های نجومی و بعضا در مراکز بدون مجوز به مردم فروخته می‌شود یا حتی نایاب شده است.

قطعا می‌دانید که تأمین نیاز‌های اساسی مردم در این زمینه به نوعی با توجه به اقدامات ناشایست محتکران و گران فروشان با مشکل روبه رو شده است و کشف، تنظیم قیمت بازار جزء مهم‌ترین وظایف اتاق اصناف و برخورد جدی با عوامل مخل و رسیدگی فوری به پرونده ههای مربوطه، برعهده سازمان تعزیرات حکومتی است.

ما دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های فنی استان فارس از شما به عنوان مسئولین خط مقدم رسیدگی به مشکلات فوق الذکر مطالبه داریم که اقدامات لازم جهت تنظیم فوری بازار، برخورد جدی با گران فروشی و شناسایی محتکران این عرصه اقدام کنید. پیگیری این موضوع قطعا زمینه‌های امید را در مردم ایجاد می‌کند و با این اقدام، مردم می‌توانند امیدوار باشند که با کنار رفتن مفسدان و ویژه خواران، بهبود نسبی در اوضاع نابسامان بازار حاصل خواهد شد.

نظر شما