شناسهٔ خبر: 38676785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح ۲۸ پروژه منابع طبیعی در کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان از افتتاح 28 پروژه مرتبط با منابع طبیعی در زیر حوزه آبخیزدارای طرح مطالعات آبخیزداری مصوب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در هفته منابع طبیعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعدی نقشبندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای ۲۸ پروژه‌ افتتاحی در هفته منابع طبیعی 218 میلیارد و 591 میلیون ریال بوده که با اجرای این پروژه‌ها برای 222 نفر سال ثبیت شغل انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات‌های مکانیکی و آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و طرح مدیریت بوم‌سازگان زاگرس با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و 320 میلیون ریال انجام شده است.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استلن کردستان، تا امروز هفت بند خاکی با حجم آبگیری 482 هزار مترمکعب و 250 بند کوتاه اصلاحی سنگی گابیونی و سنگی ملاتی و 122 هکتار عملیات بانکت‌بندی در محدوده اجرایی 52 هزار هکتار اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با اثربخشی از اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری علاوه بر کاهش ریسک سیلاب در حوضه‌ها افزایش نفوذپذیری و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی تقویت، پوشش گیاهی کنترل و کاهش هدر رفت خاک در سطح 278 روستای استان،  65 هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمسقیم  از این طرح‌ها بهره‌مند شده‌اند. 

نقشبندی با اشاره به شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخریب مراتع، قطع و حمل غیرمجاز درختان می‌توانند با این شماره تلفن تماس گرفته و موارد را به ماموران این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

نظر شما