شناسهٔ خبر: 38671631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان وبلوچستان:

تمام مراکز تجاری و تجمعی در سیستان و بلوچستان باید تعطیل شود

زاهدان- استاندار سیستان وبلوچستان گفت: تمامی مراکز تجاری، مراسم و برنامه‌های این استان که موجب تجمع افراد می‌شود با تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی باید تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا با بیان اینکه تاکنون ۱۷ مورد ابتلاء به این ویروس در سیستان و بلوچستان شناسایی شده، اظهار داشت: ضروری است برای پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان، همه‌ی مراکز تجاری و مراسم و برنامه‌هایی که باعث تجمع افراد گردد پس از تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل شود و با افرادی که از این تصمیم سرپیچی کنند و سلامت جامعه را به مخاطره بیاندازند برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

وی گفت: همچنین همه‌ی مهمانسراهای ادارات و مراکز اقامتی باید تا زمان عادی شدن اوضاع تعطیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرخصی همه‌ی مدیران دستگاه‌های اجرایی تا اطلاع ثانوی لغو و مأموریت مدیران نیز پس از موافقت استاندار انجام می‌شود.

وی با ابراز گلایه از مسافرت برخی شهروندان به جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با وجود هشدارها و توصیه‌های بهداشتی صورت گرفته برای پرهیز از مسافرت‌های غیرضرور، متأسفانه طی روزهای گذشته و با تعطیلی مدارس برخی شهروندان به جنوب استان مسافرت کرده‌اند که این موضوع سلامت آنها و ساکنان این شهرها را به مخاطره انداخته است.

موهبتی به احتکار برخی اقلام بهداشتی مانند ماسک و ژل ضدعفونی کننده توسط تعدادی افراد سودجو اشاره کرد و از دستگاه قضا خواست رسیدگی به این پرونده‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

نظر شما