شناسهٔ خبر: 38666647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا:

۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا/بیش از ۳۵۰۰ مبتلا، ۷۳۹ مورد بهبود یافته و ۱۰۷ فوتی

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ابتلای ۵۹۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کووید ۱۹ خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار ایلنا کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کویید ۱۹ گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته نمونه های قطعی نشان می دهد ۵۹۱ نفر به جمع مبتلایان اضافه شده و تا ظهر امروز ۳۵۱۳ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ براساس شواهد قطعی در کشور داریم.

وی ادامه داد: از آغاز تا امروز در استان تهران ۱۳۵۲ نفر، استان گیلان ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر، اصفهان ۲۳۸ نفر به بیماری کووید  ۱۹ مبتلا شده اند و این چهار استان کانون شیوع بیماری هستند. همچنین در استان مرکزی ۱۸۰ نفر، مازندران ۱۲۱ مورد، سمنان ۶۰ مورد، گلستان ۳۷ مورد، استان آذربایجان شرقی ۶۵ مورد، اردبیل ۲۶ مورد، آذربایجان غربی ۱۰ مورد، همدان ۱۶ مورد، کردستان ۱۸، ایلام ۱۱ مورد، خراسان جنوبی ۱۵ مورد، لرستان ۳۰ مورد|، خوزستان ۶۳ مورد، فارس ۶۸ مورد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در استان کرمانشاه ۲۲ مورد، هرمزگان ۱۳ مورد، کهکیلویه و بویر احمد ۲ مورد، خراسان رضوی ۸۳ مورد، بوشهر ۳ مورد، زنجان ۱۵ مورد، قزوین ۱۱۱ مورد البرز ۱۷۳ مورد، چهارمحال و بختیاری ۹ مورد، یزد ۷ مورد، کرمان ۱۸ مورد، سیستان وبلوچستان ۱۹ مورد، خراسان شمالی ۳ مورد ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه همه استان ها درگیر بیماری کووید ۱۹ شده اند، ادامه داد: ۷۳۹ مورد بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۱۵ نفر نیز از جمع جدید مبتلایان فوت شده که در مجموع ۱۰۷ موردجان خود را از دست داده اند. 

جهانپور خاطرنشان کرد: تا امروز ۲۳۳۲۷ مورد نمونه اخذ و آزمایش شده است و ۳۵۱۳ نفر به طور قطعی به این بیماری مبتلا شده اند. یعنی قسمت اعظم افراد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ آزمایش گرفته شده مبتلا به این بیماری نبوده اند. 

وی ادامه داد: تعداد آزمایشگاه ها تا امروز به ۲۵ مورد افزایش پیدا کرده است و ظرف روز های آینده تا ۳۰ و ۴۰ مورد افزایش پیدا می کند. مردم بهداشت عمومی و فردی را حتما رعایت کنند و تا جایی که ضرورت اقتضا نکرده در خانه ها بمانید و خود قرنطینگی داشته باشید تا تاثیر مثبت کنترل شیوع این بیماری را در هفته های آتی شاهد باشیم. 

نظر شما