شناسهٔ خبر: 38660638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد

پارسا با بیان اینکه فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیدعلی پارسا شب گذشه (چهارشنبه 14 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت اصناف در مواجهه با بیماری کرونا و صدماتی که به این قشر وراد شده است، پرداخت و با تصریح این نکته که فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره اقداماتی که از سوی سازمان امور مالیاتی در این راستا انجام شده و در دستور کار است، گفت: در راستای اعمال تغییرات نظام پرداخت مالیات از سوی اصناف، تا آنجا که در اختیار سازمان امور مالیاتی بود اعمال نظر و دستور کردیم.

 

وی درباره سایر مواردی که در حوزه اختیارات سازمان امور مالیاتی نیست، اینگونه توضیح داد: بخش دیگر که از اختیارات ما خارج بود به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع دادیم و امیدواریم که در جلسه سران قوا مجوز اعمال تغییرات داده شود.

 

پارسا در ادامه این برنامه خبری به توضیح درباره جرئیات تغییرات نظام پرداخت مالیات اصناف در شرایط کرونایی در کشور پرداخت و گفت: بحث هیات‌های حل اختلاف در سال ۹۸ برای اشخاص حقیقی تعطیل اعلام شده و اشخاص حقوقی را هم به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها واگذار کردیم تا متناسب با شرایط تصمیم مقتضی بگیرند این به این معناست که رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی به سال ۹۹ موکول می‌شود.

 

وی به بخشودگی مالیاتی برای جرائم قابل بخشش نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این بخشودگی‌ها تا پایان اسفند در بخش تولید ۹۰ درصد و در بخش خدمات ۸۰ درصد بود، گفت: در شرایط فعلی این بخشودگی‌ها سه ماه تمدید شده است.

 

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: بر اساس مصوبات جدید سازمان امور مالیاتی اوراقی را که قطعیت آن‌ها از ۱۲ بهمن به بعد به قطعیت می‌رسند مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی تا پایان خرداد ۹۹ خواهند شد.

 

وی در بخش از گفته های خود درباره اقدامات سازمان امور مالیاتی برای کمک به اصناف در شرایط کرونایی کشور از قطعی شدن تسهیلات به بنگاه‌های کوچک خبر داد و افزود: برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود. برای اشخاص حقوقی هم میزان تسهیلات از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و این ارقام از شنبه ابلاغ می شود./

پایان پیام/ 50

نظر شما