شناسهٔ خبر: 3864650 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پائولو جنتیلونی: پارلمان ایتالیا رسما از دولت خواسته‌ که دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد

نسیم

وزیر خارجه ایتالیا در نشست خبری گفت: از دولت بغداد حمایت می‌کنیم/ با اعتمادسازی به دنبال آن هستیم که راه حل‌های جهانی در مورد مسائل هسته‌ای پیدا کنیم

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار«نسیم»، پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا در نشست خبری با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود با ابراز خرسندی به دیدار رسمی از ایران اظهار داشت: هیئت‌های زیادی از کشور ایتالیا در طول سالیان اخیر از ایران بازدید داشتن و به زودی شاهد سفر وزیر حفاظت از محیط زیست ایتالیا به ایران خواهیم بود که ما امیدواریم نقش به سزایی در افزایش سطح روابط دو کشور داشته باشد.

پائولو جنتیلونی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش سطح روابط بین ایران و ایتالیا یادآور شد در زمینه همکاری‌های فرهنگی نیز بین ایران و ایتالیا مناسبات خوبی برقرار است و بعد از این شاهد سفر مقامات فرهنگی ایران برای شرکت در اکسپو میلان خواهیم بود.

وی با اشاره به همکاری ایران و ایتالیا در زمینه مبارزه با جنایات سازمان‌یافته و مقابله با تروریسم افزود: در این دیدار گفتگوهایی در خصوص بنگاه‌های زودبازده بین دو کشور انجام شد.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به اهمیت پرونده هسته‌ای ایران با بیان اینکه این پرونده یافتن راه حل در این پرونده می‌تواند در سطح منطقه‌ای و جهانی تأثیر داشته باشد یادآور شد حل این پرونده می‌توند باعث توسعه روابط بین دو کشور شود و همچنین امیدواریم این مشکلات به زودی رفع شود.

پائولو جنتیلونی اظهار داشت: همکاری ایران برای یافتن بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و افراطی‌گری به خصوص در زمینه داعش و همچنین برای یافتن راه‌حل‌های بحران‌هایی که در منطقه وجود دارد برای ایتالیا بسیار حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به تعهد ایتالیا در خصوص مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ما تعهد خود را با همپیمانان خود را راستای مبارزه با تروریسم از طریق آموزش پیش می‌بریم و یکی از سه کشوری هستیم که از اموزش نیروها برای مقابله با داعش حمایت می‌کنیم.

پائولو جنتیلونی با تأکید بر حمایت ایتالیا از دولت عراق اظهار داشت:‌ ما از العبادی حمایت کرده و همچنین از گفتگوهای وحدت ملی و همچنین شرکت تمام اقوام در دولت عراق حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به سیاست متعهدانه ایتالیا در رابطه با سوریه اظهار داشت: ما از فرستاده سازمان ملل آقای دیمستورا به سوریه حمایت می‌کنیم و از تلاش‌های او که موجب توقف درگیری‌ها در حلب و رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مردم در این شهر حمایت تقدیر می کنیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا تأکید کرد: ایتالیا از اقدامات سازمان ملل در لیبی که در نزدیکی‌ها مرزهای این کشور واقع شده است حمایت کرده و از جلوگیری از شکل‌گیری گروه‌های تندرو در این کشور را مورد تأکید قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: بدون امکان گفتگوهای دیپلماتیک در لیبی که در برگیرنده همه واقعیت‌های این کشور باشد امکان رسیدن به توافق در لیبی وجود ندارد؛ ما مخالف حضور خارجی‌ها در لیبی و موافق راه‌حل‌های داخلی در این کشور هستیم.

پائولو جنتیلونی با بیان اینکه چند روز پیش شاهد تصویب قانونی در پارلمان ایتالیا بودیم که از دولت این کشور خواسته بود دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد گفت: ما یافتن راه حل میان دو طرف را تشویق کرده و تأکید می‌کنیم که فعالیت‌های دولت ایتالیا نیز به همین سمت است.

وی در خصوص پرونده هسته‌ای با بیان اینکه:‌ این پرونده می‌تواند در راستای صلح و دوستی در میان کشورهای منطقه شود گفت: یافتن راه حل برای این پرونده می‌تواند برای کشورهای مذاکره کننده و همچنین دیگر کشورهای درگیر در این پرونده مثمر ثمر باشد.

وزیر امور خارجه ایتالیا در پایان با اشاره به مسیر طولانی طی شده در خصوص پرونده هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد: هفته‌های آینده قرین موفقیت در این پرونده است.

نظر شما